Deputatul PNL Alexandru Nazare sustine ca Master Planul de Transport risca sa fie blocat de Comisia Europeana ca urmare a deciziei Guvernului Ponta de a adopta o Strategie de implementare 'fara legatura cu documentul initial'.
'Dupa ce Guvernul Ponta a tot lansat carti de colorat autostrazi pentru baronii locali, suntem acum anuntati ca Guvernul a aprobat un memorandum prin care Master Planul si strategia de implementare sunt aprobate pentru a fi negociate cu Comisia Europeana. Chiar daca de la începutul consultarilor publice asupra Master Planului am atras atentia asupra faptului ca discutiile sunt inutile fara a avea si strategia de implementare, adica ordinea în care vor fi realizate proiectele si sursa lor de finantare, documentul aprobat în Guvern a aparut din senin, fara a fi discutat cu membrii Comisiilor de Transport din Parlament, cu transportatorii, expertii sau alti oameni interesati de domeniu', a declarat Nazare,potrivit Agerpres.
Deputatul liberal atrage atentia si asupra faptului ca stabilirea unor prioritati fara a respecta criteriile din Master Plan atrage nulitatea documentului în fata Comisiei Europene.
'Rolul Master Planului si al analizelor care stau la baza sa este de a stabili un calendar al urgentei cu care trebuie demarate proiectele de investitii în infrastructura de transport. Strategia de implementare anexata memorandumului din Guvern vine cu o serie de criterii suplimentare, interpretate subiectiv, astfel încât proiectele de suflet ale premierului Ponta sa ramâna în topul prioritatilor, chiar daca nu satisfac exigentele legate de prezenta pe coridoarele prioritare europene sau de analiza cost-beneficiu', adauga Nazare.
În final, acesta îi cere ministrului Ioan Rus ca 'macar în ultimul moment' sa respecte Master Planul general de transport în forma în care a fost elaborat si sa nu se prezinte în fata Comisiei Europene cu un document facut 'doar pentru a-i face pe plac premierului Ponta'.
Comentează