DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Posibile probleme pentru Guvernul României: eșec din 'fașă' pentru autostrăzile ce urmează să fie construite în parteneriat public-privat?

Inquam Photos / Octav Ganea
Inquam autostrada urabana A3

Un raport al Curţii Europene de Conturi, în care sunt analizate șase proiecte de autostrăzi realizate prin PPP din Spania, Grecia și Irlanda, arată că acestea nu sunt finalizate la timp şi au ajuns să coste peste estimarea făcută iniţial. Acest raport vine exact în perioada în care România negociază construirea și operarea autostrăzii Ploiești-Brașov cu asocierea China Communications Construction Company Ltd (China) și Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia), relatează B1tV.ro, care citează G4Media.ro.

Citește și: Scandal MONSTRU la Clejani: Mai mulţi răniţi după o încăierare în plină stradă, în ziua de Paşti

Grecia este una din ţările care a avut de suferit în urma deciziei de a apela la partneriate public-private. Nici una dintre cele trei autostrăzi construite în PPP și analizate de auditorii europeni – Moreas, Olympia și autostrada Greciei Centrale – nu a fost gata la timp.

Aceste probleme ar putea să apară şi în cazul proiectului autostrăzii Ploieşti-Braşov. “Fără baze solide (studii de teren, geologie, geotehnică, impact asupra mediului), orice încercare de tip PPP pe sectorul Comarnic-Brașov (traseu montan foarte dificil) va fi un eșec, așa cum au fost și precedentele trei!”, spuneau în decembrie cei de la Asociația Pro Infrastructura. De asemenea, există aceeaşi probleme a asigurării unui număr destul de maşini care să circule pe autostradă astfel încât să acopere costurile investiţiei.

Citește și: Accident GRAV în Vaslui: Cinci autospeciale intervin, după ce un taxi cu şapte pasageri s-a răsturnat

Valoarea proiectului de construire și operare în regim de PPP a autostrăzii Ploieşti-Braşov este estimată la 1,36 miliarde euro. Autostrada va fi operată în regim PPP până în 2043. În toată perioadă partenerul privat contribuie cu 75% din costul investiției și costurile de întreținere și operare. Statul se angajează să plătească anual, pe perioada de operare, cel mult 55 milioane euro pentru amortizarea investiției făcută de operatorul privat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.