Turismul a dovedit că este unul dintre sectoarele economice cu o capacitate extraordinară de adaptare, iar în acest context potenţialul turismului românesc trebuie să se transforme din slogan în realitate economică, a declarat, joi, într-o conferinţă de specialitate, Florin-Sergiu Dobrescu, secretar de stat în Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT), potrivit Agerpres.
Oficialul a subliniat o serie de măsuri ce au fost luate pentru ca sectorul turismului să fie predictibil şi să se dezvolte, cum ar fi reintroducerea voucherelor de vacanţă sau crearea Consiliului de brand turistic naţional.
"Până în prezent au fost făcuţi paşi importanţi pentru predictibilitatea şi dezvoltarea acestui sector. Este vorba despre reintroducerea voucherelor de vacanţă, reglementarea procedurii de clasificare a unităţilor de cazare deţinute de persoane fizice pentru reuşi astfel să asigurăm o concurenţă loială în piaţă, precum şi pentru asigurarea protecţiei turiştilor. Nu în ultimul rând, înfiinţarea Consiliului de brand turistic naţional. Totodată, Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului a finalizat schema de ajutor pentru HoReCa şi a deblocat măsurile de ajutor. În prezent, suntem pregătiţi pentru o schemă în vederea stimulării incomingului. Împreună cu dvs., suntem aproape de finalizarea legislaţiei pentru reglementarea OMD-urilor şi, nu în ultimul rând, ne implicăm, sub coordonarea primului ministru al României, să găsim soluţii privind importul forţei de muncă. Turismul constituie unul dintre sectoarele economice cu perspective reale de dezvoltare pe termen lung, iar prin exploatarea şi valorificarea complexă a resurselor turistice, România poate deveni o destinaţie atractivă", a afirmat secretarul de stat.
Reprezentanţi din domeniu turismului participă, joi, alături de autorităţile competente la Forumul antreprenorilor din turism şi HoReCa.