Grupul energetic elen PPC lucrează în prezent la detaliile finale ale unui plan de afaceri nou şi ambiţios, pe patru ani, care ar urma să fie anunţat în 23 ianuarie în cadrul unui eveniment care va avea loc la Londra, în faţa unei audienţe de analişti internaţionali şi investitori instituţionali, informează site-ul energypress.eu, potrivit Agerpres.
Aceştia se aşteaptă ca oficialii PPC să prezinte priorităţile grupului energetic peste hotare, inclusiv viitoarele decizii planificate în regiunea Balcanilor, planul de extindere prin lanţul de retail de produse electrice şi electronice Kotsovolos, deţinut integral de PPC, precum şi informaţii despre planurile companiei vizând noi sectoare promiţătoare, cum ar fi: fibra optică şi gestionarea deşeurilor, prin parteneriate public-private.
De asemenea, PPC caută să capitalizeze proprietăţile deţinute de companie care au rămas nefolosite timp de decenii.
În ultimii ani, PPC a avut o perioadă de creştere semnificativă, care a dus la rezultate financiare importante, peste nouă milioane de clienţi, proiecte de energie regenerabilă de 14 GW şi reţele de 340.000 kilometri.
Sub conducerea directorului general Giorgos Stassis, PPC înregistrează o creştere continuă, ajungând un grup energetic de proporţii internaţionale şi o forţă dominantă în sud-estul Europei. Investiţiile în România sunt o parte esenţială a acestei strategii.
Grupul PPC a finalizat la sfârşitul lunii octombrie tranzacţia prin care a achiziţionat participaţiile deţinute de către Grupul Enel în România, încheind cu succes prima sa extindere majoră pe piaţa externă. În conformitate cu contractul de vânzare semnat în data de 9 martie 2023, PPC a plătit aproximativ 1,240 miliarde de euro, echivalentul unei valori a companiilor de aproximativ 1,9 miliarde de euro (100% din acţiuni).