PPE critica dur USL pentru 'dezincriminarea coruptiei'

epp
Iata mesajul fara precedent al PPE din Declaratia cu privire la evolutiile politice din Romania:
"Presedintia Partidului Popular European este ingrijorata de incercarile coalitiei de Guvernare din Romania formata din Partidul Social Democrat ( PSD ) si Partidul National Liberal ( PNL ) de dezincriminare a coruptiei politice din Romania.
Incercarea de a nu mai trage la raspundere Presedintele tarii, senatorii, membrii camerei inferioare, precum si legislatorii pentru abuz in serviciu, luare de mita, conflicte de interese si pentru alte acte de coruptie, este impotriva principiului fundamental al statului de drept. Aceste modificari ale Codului Penal sunt un atac direct împotriva statului de drept si o continuare a incercarilor anterioare ale PSD si PNL de a afecta functionarea sistemului judiciar din Romania. Alte modificari prin care executivul si majoritatea parlamentara a USL au incercat in ultimul timp incalcarea statului de drept se refera la: incercarea de a oferi super-imunitate  parlamentarilor in fata justitiei, eliminarea incompatibilitatilor, refuzul aplicarii pedepselor decise de Inalta Curte de Justitie pentru incompatibilitate si incetarea mandatelor, modificarea Legii Constitutiei fara a tine seama de statul de drept si de democratie, si incalcarea vointei suverane a poporului.
Prin urmare
· Facem apel la Comisia Europeana sa monitorizeze actiunile Guvernului si Parlamentului Romaniei, pentru a preveni orice abatere de la statul de drept.
·  Invitam organizatiile independente, cum ar Consiliul Europei si OSCE, sa urmareasca indeaproape compatibilitatea acestor modificari legislative cu Conventia Penala privind Coruptia a Consiliului Europei si cu alte standarde internationale ratificate de Romania.
·   Solicitam Guvernului Romaniei si Majoritatii Parlamentare sa se abtina de la orice schimbari ale legilor achizițiilor publice care ar fi in contradictie cu legislatia europeana. Solicitam Comisiei Europene sa asigure faptul ca procedurile de achizitii publice in toate Statele Membre sunt in concordanta cu transparenta si eficienta cerintelor legii UE.
·   Facem apel la conducerea Partidului Socialistilor Europeni (PES) si Aliantei Liberalilor si Democratilor din Europa (ALDE), sa-si exprime o pozitie publica oficiala cu privire la actiunile partidelor lor membre din Romania. Ne asteptam ca partidele membre PES si ALDE sa apere institutiile si principiile europene si sa se abtina de la un comportament eurosceptic.
·    Facem apel la partidele de guvernamant din Romania sa nu puna in pericol stabilitatea economica a Romaniei, obtinuta prin eforturile imense ale populatiei, in timpul guvernelor de centru dreapta conduse de PDL. Orice incercari de incetinire a reformelor economice si a stabilitatii fiscale va duce la consecinte negative pentru cetatenii romani.
·  Vom continua sa monitorizam cu mare atentie evolutiile politice din Romania. Solicitam partidelor aflate la Guvernare sa nu faca niciun abuz si sa nu deturneze Romania de la calea sa Europeana."

×