Compania care gestionează sectorul autostrăzii italiene unde joi o pasarelă s-a prăbuşit omorând două persoane şi rănind trei muncitori români a cerut firmelor care au realizat acea pasarelă că clarifice rapid cauzele acestui incident ce a redeschis dezbaterea despre starea infrastructurii în Italia şi despre corupţia din sectorul contrucţiilor, transmite agenţia EFE. Conform unui comunicat difuzat de compania 'Autostrade per l'Italia', aceasta a solicitat respectivelor firme un raport detaliat pentru a se stabili dacă s-au comis erori timpul lucrărilor la respectiva pasarelă şi să se poată decide astfel măsurile ce trebuie luate.
Pasarela din localitatea Camerano s-a prăbuşit joi după-amiază, de la o înălţime de şapte metri, peste autostrada la care se efectuau lucrări de extindere de la două la trei benzi şi a strivit un autoturism. Cei doi ocupanţi italieni ai acestuia, soţ şi soţie, au fost ucişi, iar trei muncitori români care participau la lucrări au fost răniţi şi apoi transportaţi la un spital din Ancona.
Se pare că pasarela s-a prăbuşit după ce doi piloni provizorii amplasaţi pentru a o susţine în timpul lucrărilor au cedat, motiv pentru care se suspectează că aceşti piloni au fost poziţionaţi greşit. Acest nou dezastru a readus în atenţie degradarea infrastructurii în Italia, presa locală amintind că alte şapte incidente asemănătoare s-au produs în ultimii trei ani. În anul 2014 un viaduct din apropiere de Palermo s-a prăbuşit la numai zece zile după inaugurare. Cotidianul La Repubblica remarcă într-un editorial fondurile reduse alocate modernizării infrastructurii şi obstacolele birocratice care blochează utilizarea unei sume de 6,6 miliarde de euro alocate pentru repararea a 70 de artere unde lucrările sunt considerate urgente, conform Agerpres.
La rândul său, cotidianul Corriere della Sera a scris despre corupţia din domeniul construcţiilor, amintind de un raport al fostului guvern condus de Mario Monti în care se menţionează că, din cauza corupţiei, costul lucrărilor publice poate creşte în Italia şi cu 40%. Aceeaşi publicaţie mai notează că în această ţară costul unui kilometru de autostradă este în medie de 30 de milioane de euro, de trei ori mai mult decât în Franţa sau Spania.
Comentează