DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

PREMIERĂ NAȚIONALĂ: O bancă este obligată să împartă riscul valutar cu clientul

banca, imprumut

O decizie istorică a fost luată zilele acestea de către o instanţă din România în cazul creditării iresponsabile făcută de băncile locale. Tribunalul din Ilfov a decis în premieră naţională ca riscul valutar în cazul unui credit în franci elveţieni să fie împărţit între bancă şi client.

Adică, dacă la data semnării contractului francul elveţian era 2 lei, iar acum este 4 lei, diferenţa de 2 lei se împarte între client şi banca. Concret, clientul va plăti o rată de 3 lei, adică rata în lei la cursul de la data semnării plus un leu, iar banca îşi va asuma diferenţa de un leu pentru fiecare franc elveţian plătit.

Toți românii care au CARD BANCAR sunt vizați de această lege. Măsura a intrat în vigoare

Numărul dosarului este 3162/93/2015, iar cele două părţi implicate sunt Andreea Cristoforidis şi Banca Românească. Potrivit avocatului Alexandra Burada, soluţia este dată în fond şi poate fi atacată cu apel la Curtea de Apel Bucureşti.

Andreea Cristoforidis este fondatorul grupului Grupului Clienţilor cu Credite în CHF (GCCC). Încă din anul 2011 ea a solicitat băncii împărţirea echitabilă a riscului valutar, solicitări care au rămas fără răspuns. În cadrul negocierii ce a fost condusă de AURSF în 2015 s-a solicitat celor 7 bănci cu portofoliu semnificativ de CHF împărţirea echitabilă a poverii între banca şi client, însă băncile au rămas impasibile. Creditul luat de Andreea în 2008 are o valoare de echivalentul a 140.000 de euro, adică 238.000 franci elveţieni.

“Mă aştept ca băncile să contraatace pentru că din păcate pentru ele nu mai ţin cont de ce tip de client stă în faţa lor şi care este situaţua lui, dacă are dreptate în ceea ce cere sau nu, ele trebuie să se războiască cu clientul. În loc să îşi aleagă cu discernământ clienţii înainte de semnarea contracteor preferă să se războiască cu clienţii de bună credinţă, pentru a nu crea hazard moral”, a declarat pentru Libertatea, Andreea Cristoforidis. Clientul a mai afirmat că nu a dorit, pe parcursul contractului, decât un parteneriat echitabil, lucru care i-a fost refuzat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.