Președintele Consilului de Administrație al Metrorex, Mihai Barbu, a declarat la TVR Info că al doilea tronson din Magistrala 6 de metrou ar putea să fie gata în 2028-2029. Lucrările de structură ar trebui să fie gata în 2027, conform economedia.ro.
- „Lucrările trebuie să înceapă anul acesta. Lucrările de structură trebuie să fie gata în 2027, ceea ce înseamnă o mare parte. Apoi urmează instalațiile și arhitectura și apoi achiziția celor 12 trenuri pe care urmează să le cumpărăm pentru această magistrală. Ne dorim să facem cât mai repede posibil, dar sunt motive pentru care întârzie lucrurile. În 2028-2029 ar trebui sa fie gata”, a declarat președintele Consiliului de Administrație al Metrorex.
Acesta a precizat că urmează să se elibereze autorizația de construire, mai având nevoie de un aviz de la ISU, iar Ministerul Transporturilor va putea ulterior să elibereze autorizația.
Primul tronson
Primul tronson al magistralei începe din stația 1 Mai (deja funcțională) și se termină la stația Tokio (mall Băneasa). Aici lucrările au început deja, însă lucrările progresează lent, la jumătate de an de la demararea șantierului.
Pentru prima secțiunea a liniei de metrou M6, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, constructori turci.
Secțiunea are un traseu de 6,6 km și cuprinde 6 stații cu următoarele denumiri:
- 1 Mai (existentă)
- Pajura
- Expoziției
- Piața Montreal
- Gara Băneasa
- Aeroport Băneasa
- Tokyo (complex comercial Băneasa)
Al doilea tronson
Al doilea tronson începe de la stația Tokyo și se termină la stația Aeroportul Otopeni. Contractula fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet.
Secțiunea va avea o lungime de 7,6 km și vor fi construite 6 stații de metrou:
- Washington
- Paris
- Bruxelles
- Otopeni
- Ion I.C. Brătianu
- Aeroport Otopeni
Comentează