Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Primăria București cumpără autobuzele: Documentația respectă legea

digi24
gabriela firea

Documentația de atribuire pentru achiziția a 400 de autobuze respectă dispozițiile legale, ideea că ar fi fost făcută pentru favorizarea anumitor firme este "tendențioasă", iar Municipalitatea își rezervă dreptul de a-i chema în instanță pe autorii acestor "afirmații defăimătoare", potrivit unui comunicat al Primăriei Municipiului București (PMB).

"Documentația de atribuire întocmită de Municipiul București pentru achiziția a 400 autobuze urbane pentru transportul public de călători respectă întru totul dispozițiile legale în materia achizițiilor sectoriale, fiind validată și publicată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Ideea că această documentație de achiziție ar fi fost făcută pentru favorizarea anumitor firme este tendențioasă și nu are niciun fundament real, propagarea ei în spațiul public fiind de natură să aducă grave prejudicii de imagine Primăriei Capitalei și primarului general. Prin urmare, Municipalitatea își rezervă dreptul de a-i chema în instanță pe autorii acestor afirmații defăimătoare", se arată într-un comunicat al PMB referitor la informațiile apărute în mediul online prin care un operator economic acuza Municipalitatea că a impus condiții restrictive în organizarea acestei licitații pentru a favoriza un alt participant.

Citește și: Dezvăluire incredibilă! Fiica ministrului Petre Daea le-a cerut bani colegilor ca să plece la mare

Potrivit PMB, operatorul economic care se declara "nedreptățit" a mai făcut contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) în legătură cu licitații organizate atât de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA, cât și de companii sau autorități publice locale din Iași, Cluj-Napoca și București, toate fiind respinse ca nefondate. De asemenea, a contestat, în prima fază a acestei licitații, caietul de sarcini, demers care s-a soldat cu o respingere din partea CNSC.

Municipalitatea menționează că, după cum a declarat public, primarul general, Gabriela Firea, va solicita modificarea legislației privind achizițiile publice în sensul responsabilizării celor care depun contestații și că PMB va continua toate demersurile legale, astfel încât cetățenii Bucureștiului să poată beneficia de mijloace de transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort în cât mai scurt timp.

Citește și: Lovitură dură încasată de un fost ministru! A fost condamnat la ÎNCHISOARE

Potrivit PMB, necesitatea de a achiziționa autobuze noi dotate cu motor care răspunde cerințelor normelor internaționale Euro 6 se bazează pe faptul că RATB deține un parc de 1.000 de autobuze, dintre care 500 sunt dotate cu motorizare Euro 3 și 500 cu motorizare Euro 4 și sunt amortizate, îndeplinind condițiile, potrivit normelor legale din România, de retragere și înlocuire cu autobuze noi.

Cerința de a achiziționa toate aceste tipuri de autobuze sub aceeași marcă, a unui singur producător, este fundamentată din punct de vedere tehnic și economic: este mult mai avantajoasă achiziționarea și gestionarea pieselor de schimb; mult mai simplă instruirea personalului cu sisteme similare; în general, sistemul de exploatare este mai ușor de controlat în situația în care la autobuze diferă doar lungimea, restul echipamentelor fiind similare, produse sub aceeași marcă. Dacă această condiție nu ar fi îndeplinită, ar însemna o diversificare a pieselor de schimb, a tehnologiei pentru întreținerea planificată și a reparațiilor, a sculelor și altor dispozitive, precum și o diversificare a instruirii personalului, fapt care ar duce la costuri de exploatare nejustificat de mari pe durata de utilizare normală a autobuzului, subliniază PMB.

Citește și: ATENȚIE! Ce salariu și pensie BABANE încasează cel mai bătrân sfătuitor al președintelui Iohannis

Conform sursei citate, Municipalitatea nu avea obligația de a lotiza contractul conform prevederilor Legii nr.99 /2016 privind achizițiile sectoriale; condițiile privind bonitatea participanților la licitație și capacitatea de a derula contracte de această anvergură sunt imperios necesare întrucât entitatea contractantă utilizează fonduri publice, iar acestea trebuie cheltuite cât mai eficient, respectând interesul public, respectiv îmbunătățirea și modernizarea transportului public de călători în condiții cât mai avantajoase pentru comunitate.

Referitor la "accesul egal al potențialilor ofertanți la procedura de atribuire", PMB precizează că, potrivit legii, orice operator economic poate participa la o procedură de achiziție publică/sectorială în nume propriu sau în asociere cu alți operatori economici, în cazul în care nu poate îndeplini cerințele de calificare solicitate de entitatea contractantă.

Citește și: Guvernul Tudose a dat asigurări! Ce LEGE va fi adoptată până la finalul anului

"Susținem și încurajăm industria românească, dacă ea respectă condițiile stabilite legal și cel mai bun raport preț-calitate. Existența unui producător autohton și a unui produs fabricat în România în acest domeniu sunt încurajatoare, însă în condițiile unui contract de 400 de vehicule trebuie luate în considerare cu atenție atât experiența producătorului, cât și referințele în ceea ce privește buna funcționare a unor astfel de autobuze, în condițiile de exploatare din București", se mai arată în comunicat.

Citește și: Carrefour preia frâiele! Ce lanț celebru de hypermarketuri dispare definitiv din România

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.