Aglomeraţia din Bucureşti nu se poate rezolva prin declaraţii politice, ci prin măsuri concrete şi responsabile, iar afirmaţiile neadevărate ce propagă ideea că primarul general şi instituţia pe care o conduce nu au făcut niciun demers pentru îmbunătăţirea traficului rutier în Capitală nu reprezintă decât inducerea în eroare a opiniei publice, exclusiv în scopuri politice, precizează PMB.
Agerpres scrie că reacţia Primăriei Generale vine ca urmare a unor declaraţii care circulă în spaţiul public şi care fac referire la lipsa unor măsuri concrete de fluidizare a traficului, precum şi la lipsa unor proiecte de infrastructură în Capitală.
"Subliniem faptul că, timp de 27 de ani, în Capitala României nu s-au luat măsuri coerente de rezolvare a conflictelor de trafic, situaţie care s-a agravat an după an atât din cauza lipsei investiţiilor, dar şi din cauza înmulţirii autovehiculelor de pe arterele Bucureştiului. Aglomeraţia din Bucureşti nu se poate rezolva prin declaraţii politice, ci prin măsuri concrete şi responsabile. Ignorarea cu bună ştiinţă a măsurilor întreprinse de Primăria Municipiului Bucureşti, precum şi declaraţiile neadevărate care propagă în spaţiul public ideea că primarul general şi instituţia pe care o conduce nu au făcut niciun demers pentru îmbunătăţirea traficului rutier în Capitală nu reprezintă altceva decât inducerea în eroare a opiniei publice, exclusiv în scopuri politice", se arată într-un comunicat al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB).
Conform sursei citate, la preluarea mandatului, principalele proiecte de infrastructură aflate în derulare erau "complet blocate", parcul auto al RATB era "învechit" şi nu exista niciun demers iniţiat pentru înnoirea acestuia, sistemul de management al traficului funcţiona "la cote de avarie", principalele bulevarde ale oraşului erau pline de gropi, iar prima bandă de circulaţie pe multe dintre acestea era blocată de maşini parcate neregulamentar.
În doi ani, PMB a luat mai multe măsuri. "A semnat recent un contract important pentru achiziţionarea a 400 de autobuze noi, dotate la cele mai înalte standarde de calitate. Până la sfârşitul acestui an, începând cu luna octombrie, vor ajunge la Bucureşti primele 100 de unităţi, urmând ca anul viitor să vină şi restul de 300. De asemenea, se vor achiziţiona atât prin fonduri europene, cât şi cu bani de la bugetul local 100 de autobuze GNC, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 100 de autobuze electrice", menţionează PMB.
Totodată, Primăria Generală precizează că s-a finalizat Pasajul rutier de la Piaţa Sudului şi s-a deblocat proiectul Podul Ciurel-Străpungere A1.
Municipalitatea afirmă că derulează o serie de proiecte de infrastructură: modernizare Piaţa Eroii Revoluţiei şi Pasaj, străpungere Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu etapa 1, Penetraţie Splaiul Independenţei - Ciurel, supralărgire Fabrica de Glucoză.
Potrivit PMB, linia tramvaiului 21 a fost prioritizată prin amplasarea de garduri delimitatoare şi urmează ca, în viitorul apropiat, acolo unde trama stradală o permite, proiectul să fie extins şi pe alte linii de tramvai.
"A fost aprobat în Comisia tehnico-economică a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanţă de 63,5 km, proiect în valoare de 10 milioane de euro care a fost deja demarat şi va fi extins anul acesta pe mai multe zone", se mai arată în comunicat.
De asemenea, Municipalitatea menţionează că are în vedere în viitorul apropiat o serie de lucrări de investiţii în infrastructura rutieră şi fluidizarea traficului, printre care se numără: supralărgire Şoseaua Bucureşti - Măgurele, prelungirea str. Braşov între şos. Alexandriei şi Prelungirea Ghencea, supralărgire Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu - intersecţia Vitan Bârzeşti, etapa a II-a, supralărgire Calea Griviţei şi bd. Bucureştii Noi, reabilitare Pod Grant.
PMB aminteşte că a semnat săptămâna trecută cu Compania Municipală Dezvoltare Durabilă contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru supralărgirea străzii Prelungirea Ghencea de la două la patru benzi şi realizarea unei linii de tramvai în această zonă, de la Strada Braşov până la linia de centură.
Municipalitatea mai precizează că se vor amenaja parcări de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare în oraş, dar şi că se vor construi mai multe parcări subterane.
Primăria București: 'În ultimii 27 de ani nu s-au făcut investiții majore în Capitală'
Explorează subiectul
Articole Similare

1.046
Lovitură pentru DNA! Sebastian Ghiță mai scapă de un dosar - Decizia este definitivă
1.046

21
Accident în municipiul Buzău: Un pieton a fost lovit de o mașină
21

34
Cel mai mare proiect de alimentare cu apă şi canalizare din Hunedoara, finanțat prin credit BERD
34

3.256
Scenă cutremurătoare la o școală din Constanța: Un elev de opt ani ar fi fost muşcat de organul genital
3.256

37
AJOFM Olt: Peste 600 beneficiari înregistraţi să apeleze la lucrători casnici pentru activităţile din gospodărie
37

2.062
Lovitură de teatru în justiție: Ordin controversat al Ministerului Transporturilor, oprit de fostul șef ANR
2.062

49
Un bărbat a fost prins sub un mal de pământ în Argeș: Venise să îi viziteze pe muncitori
49

2.880
Se schimbă legea pentru angajații care muncesc de noapte: Angajații vor decide singuri dacă primesc mai mulți bani
2.880

41
'Cetăţenii din Republica Moldova şi-au dovedit identitatea europeană' - Mesajul rectorului UAIC, la deschiderea noului an universitar
41

22
ISU Giurgiu, prezent la Ziua Cooperării Interreg
22

902
Lovitură de teatru! Andrew Tate scapă de urmărirea penală în Marea Britanie: 'Probele sunt insuficiente'
902

51
Poliţiştii vasluieni au dat amenzi de 25.000 de lei în urma controalelor la unități de învățământ din Bârlad
51

53
Un bărbat a murit după ce s-a răsturnat cu maşina în localitatea Borşa
53
Comentează