DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Primăria Capitalei în 2018: Municipalitatea a excelat la 'Achiziții' și 'Vouchere', însă proiectele de infrastrctură au bătut pasul pe loc

PMB primaria capitalei

Primăria Capitalei a avut, în 2018, un buget de 1,3 miliarde de euro, care a fost votat la începutul anului. Ca atare, Municipalitatea a excelat la capitole precum „Achiziții” și „Vouchere”, însă, în ceea ce privește marile proiecte de infrastrctură, acestea au bătut pasul pe loc, scrie Mediafax.

Primăria Capitalei a excelat, în 2018, în ceea ce privește acordarea de vouchere, de prime și chiar de vacanțe în Grecia pentru pensionari, Municipalitatea având pe mână un buget de peste 1,3 miliarde de euro. Din această sumă, foarte mulți bani s-au dus și pe spectacole, precum „Zilele Bucureștiului” sau pentru actualul iluminat festiv de Sărbători, care a costat 9 milioane de lei.

Dacă ne referim la achiziții foarte importante și utile pentru bucureșteni - achiziția celor 106 ambulanțe pe care Municipalitatea le-a cumpărat recent pentru Serviciul de Ambulanţă Bucureşti-Ilfov (SABI), și care au costat aproape 9 milioane de euro - poate fi considerat cel mai important și benefic proiect pentru București.

De asemenea, un alt proiect important în care Primăria a investit aproximativ 100 de milioane de euro este achiziția celor 400 de autobuze de la Otokar – proiect care a fost criticat pentru faptul că aceste autobuze sunt diesel. Mai mult, în spațiul public au apărut mai multe informații potrivit cărora autobuzele Otokar ar avea câteva probleme tehnice. De exemplu, chiar înainte de Crăciun, furtunul instalației de încălzire al unui autobuz s-a spart și a inundat toată cabina cu apă fierbinte, călătorii fiind evacuați.

Pe de altă parte, în 2018, Primăria Capitalei a depus cereri de finanţare pentru fonduri europene în valoare de 283 milioane euro pentru mai multe investiţii, precum achiziţionarea a 100 de tramvaie şi a 100 de autobuze electrice.

În 2018, PMB a demarat programul de reabilitare a clădirilor cu risc seismic din centrul Capitalei, pentru care instituția a alocat suma de peste 10 milioane de euro. După foarte mulți ani în care nu s-a investit deloc în aceste clădiri, primăria a inclus într-un proces de reparații capitale, în 2018, aproape 30 de astfel de clădiri.

Citește și: Liderul europarlamentarilor PSD, atac dur la Juncker: E influenţat de 'propaganda de la Cotroceni'

În ceea ce privește sănătatea, Primăria Capitalei a inițiat un proiect denumit „O şansă pentru cuplurile infertile”, prin care sute de cupluri beneficiază de ajutoare în valoare de 3.000 de euro pentru procedura de Fertilizare in Vitro. De asemenea, PMB a inițiat și un proiect prin care elevii să poată beneficia de tratamente stomatologice, respectiv de aparate dentare.

Tot la capitoul „vouchere” se încadrează și programul „Rabla – București”. „Primăria Capitalei îşi propune astfel eliminarea a 5.000 de autovehicule uzate, cu grad ridicat de poluare, de pe raza municipiului Bucureşti şi acordarea a 5.000 de eco-vouchere cu o valoare nominală de 9.000 lei/ eco-voucher în vederea achiziţionării exclusive de autoturisme noi EURO 6, non-diesel, mijloace de locomoţie noi prietenoase cu mediul, non-diesel, hibride sau electrice, obiecte electrocasnice şi electronice noi cu clasa energetică superioară, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat”, se arată în comunicatul PMB.

Programul se adresează atât persoanelor fizice, cu domiciliul stabil în Municipiul Bucureşti, cu vârstă minimă de 18 ani, proprietari unici ai autovehiculelor uzate şi care nu au obligaţii de plata la bugetul local şi bugetul de stat, cât şi persoanelor juridice, cu sediul social în Municipiul Bucureşti, proprietari unici ai autovehiculelor uzate, care nu au obligaţii de plata la bugetul local şi bugetul de stat şi nu au fost condamnate pentru infracţiuni împotriva mediului.

Practic, având un buget consistent în 2018, Primăriei nu i-a fost greu să facă achiziții sau să inițieze proiecte care au presupus acordarea de vouchere, însă, în ceea ce privește marile proiecte de infrastrctură, lucrurile s-au mișcat foarte greu.

Un exemplu negativ al cooperării defectoase între administrația locală și cea guvernamentală este situația Podului Constanța, care nici în prezent nu a intrat în reparații, deși este într-o stare avansată de degradare. Primăria Capitalei a cerut în administrare acest pod, Consiliul General al Municipiului București a aprobat această inițiativă, însă imobilul nu a intrat nici acum în reparații pentru că la nivelul CFR-Ministerul Transporturilor nu s-au încheiat procedurile finale de transfer.

Totodată, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastrctură, Pasajul Nicolae Grigorescu, nu poate fi dat în folosință, deși este aproape finalizat, pentru că în proiectul inițial nu au fost prevăzute și alte investiții, precum un sistem de semaforizare. Ba, mai mult, Transelectrica și Enel trebuie să ridice firele de înaltă tensiune, iar pentru asta, primăria trebuie să exproprieze un teren de lângă pod.

Tot încă fără orizont este și situația drumului expres Splai – A1, care ar fi trebuit să fie o alternativă pentru cel mai aglomerat bulevard din București, respectiv Iuliu Maniu din cartierul Militari. Până în prezent, Primăria nu a reușit nici măcar să finalizeze podul peste Șoseaua Virtuții, iar partea ce mai grea, adică drumul expres, nu are nici acum un plan final.

Dacă ne referim la trafic, PMB a inițiat un proiect controversat și contestat de opoziție, prin care se acordă 500 de lei, pentru combustibil, șoferilor care folosesc în comun un autoturism proprietate personală pentru deplasarea în aceeaşi direcţie.

Sfârșitul de an a fost unul foarte controverast pentru Primăria Capitalei, asta după ce Curtea de Apel București a admis contestația făcută de USR, potrivit căreia cele 22 de Companii Municipale ar fi trebuit înființate cu votul a două treimi din numărul total de consilieri municipali, și nu cu votul a jumătate plus unu din numărul total. Cu toate acestea, Gabriela Firea a precizat, în mai multe rânduri, că decizia Curții de Apel București ar fi „o greșeală de interpretare”, și că cele 22 de companii nu se vor desființa.

Fără îndoială, cea mai „fierbite” problemă a Primăriei Capitalei este cea a Radet, asta pentru că la sfârșit de an (și foarte probabil și la începutul noului an), avariile sunt la ordinea zilei, din cauze rețelei nemodernizate, iar mii de bucureșteni stau fără căldură în case, chiar și în timpul nopții.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.