Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Primarii sectoarelor 2 și 6: Bucureștenii preferă parcările în locul parcurilor

parcari la bloc

Primarii sectoarelor 2 și 6, Radu Mihaiu, respectiv Ciprian Ciucu, au declarat joi că există rezistenţă din partea unei părţi a populaţiei în ceea ce priveşte amenajarea de noi spaţii verzi, în detrimentul locurilor de parcare.

Potrivit lui Radu Mihaiu, Primăria Sectorului 2 a demarat o colaborare cu Ordinul Arhitecţilor în vederea amenajării a patru zone urbane degradate, care necesită revitalizare. Reprezentanţii OAR discută cu bucureştenii şi urmează să propună proiecte, în baza dorinţelor populaţiei.

Mihaiu a precizat că, ori de câte ori se doreşte realizarea unei schimbări în ceea ce priveşte aspectul oraşului, există o anumită rezistenţă din partea populaţiei şi este important ca oamenii să fie consultaţi.

  • "Oamenii nu se plâng de amenajarea de noi parcuri sau lacuri, dar în oraşe există o oarecare rezistenţă în ceea ce priveşte crearea de spaţii verzi, deoarece mulţi români îşi doresc locuri de parcare. Avem în Bucureşti 1,5 milioane de maşini. (...)
  • Există o mare nevoie pentru locuri de parcare - asta spun oamenii. Eu nu cred că este nevoie de locuri de parcare. Cred că trebuie să reducem dependenţa de maşini.
  • Când vreau să mă duc într-o zonă şi să amenajez un parc nou, îmi vor spune: 'Bine, dar unde o să parcăm maşinile? Poate, mai bine, amenajaţi locuri de parcare'. În mod evident, se vor realiza locuri de parcare, dar este clar că trebuie să ne îndreptăm spre un stil de viaţă care este mai puţin dependent de maşini, care se bazează mai mult pe transportul public, pe metode de transport alternative, precum biciclete, scutere şi aşa mai departe. Cred că de asta are nevoie Bucureştiul. Dar acest lucru se confruntă cu multă rezistenţă. Aceasta este rezistenţa la care mă refeream în ceea ce priveşte reproiectarea zonelor din Sectorul 2", a spus primarul.

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu a subliniat importanţa implicării Primăriei Capitalei, care trebuie să coordoneze politicile de mobilitate urbană.

  • "Rezistenţa este uriaşă în ceea ce priveşte locurile de parcare, iar acesta este un domeniu în care ar trebui să lucrăm împreună cu primarul general. Şi avem nevoie de conducere aici, pentru că mobilitatea este în competenţa Primăriei Generale. La nivel de sector nu poţi să organizezi transportul în comun - nu este competenţa primăriei de sector, ci a celei generale. Oamenii ne cer locuri de parcare, dar scopul final al acestei politici, cel mai dificil, nu este de a construi locuri de parcare şi mari proiecte de infrastructură, ci de a schimba comportamentul populaţiei, astfel încât să nu folosească autoturisme şi să aleagă transportul public sau cel alternativ. Politicile de schimbare a comportamentului sunt cele mai dificile şi cele care se confruntă cu cea mai puternică rezistenţă. Nu putem face una fără cealaltă: politicile de mobilitate, de parcare, de transport în comun şi proiectele de transport alternativ trebuie să fie integrate. Nu funcţionează altfel", a explicat el.

Un expert german, Ullrich Sierau, spune că şoferii nu reprezintă o majoritate şi trebuie avut în vedere şi interesul altor categorii de populaţie.

  • "Spuneţi că oamenii îşi doresc locuri de parcare. Ne-am confruntat cu această problemă în Germania. De obicei este vorba despre şoferi de sex masculin, cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani, aşa ca dumneavoastră. Presupun că aveţi o familie şi nu puteţi să îi luaţi mereu în maşină. Vă vor întreba: 'Dar ce facem în weekend? Ne-ar plăcea să mergem la iarbă verde sau pe malul lacului'. Dacă le daţi o voce acelor oameni care sunt interesaţi de spaţii verzi, prin participare, ei vor fi cei care vor face presiune asupra autorităţilor locale, astfel încât mediul urban să nu fie afectat în mod negativ de locurile de parcare. (...) Dacă vă uitaţi la populaţie, veţi vedea că există mai mulţi copii, mai multe soţii şi mai mulţi bunici decât cei care merg cu maşina de la serviciu până acasă. Dacă ţineţi cont de acest aspect, nu va mai reprezenta o problemă să optaţi pentru dezvoltarea unui oraş verde, ecologic, în următorii în 20 de ani", a spus el.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.