Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Primarul Sectorului 2 atrage atenția: Locurile de parcare pentru 1,7 milioane maşini, în Capitală, înseamnă 20 de milioane de metri pătraţi

Primaria Sectorului 5
parcare

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a atras atenţia asupra faptului că amenajarea locurilor de parcare pentru 1,7 milioane de maşini, în Capitală, ar presupune o suprafaţă de 20 de milioane de metri pătraţi.

"Cred că inclusiv eliminarea maşinilor de pe trotuare este, în mică măsură, un proiect de regenerare urbană, pentru că oamenii încearcă să folosească acest spaţiu altfel decât până acum, când trotuarul era o mare parcare. Sigur că asta vine cu o imensă rezistenţă. Toată lumea aşteaptă să existe alte locuri de parcare, nimeni nu îşi pune problema unde, cum se fac aceste locuri de parcare. Şi cred că ne revine cumva ingrata misiune de a spune că nu avem suficiente locuri. (...) O maşină ocupă 12 metri pătraţi şi avem 1,7 milioane de maşini. Asta înseamnă aproape 20 de milioane de metri pătraţi ocupaţi doar de maşini în acest oraş, în loc să fie spaţii verzi, în loc să fie spaţii pietonale. Avem 20 de milioane de metri pătraţi ocupaţi de maşini", a spus edilul, prezent la dezbaterea "Oraşul la scară umană", organizată de publicaţia GreenCommunity.

El a adus în discuţie şi proiecte de regenerare urbană susţinute de Primăria Sectorului 2, precum amenajarea unui "al doilea centru vechi" al Capitalei sau a unei zone pietonale între staţia de metrou Obor şi Piaţa Obor. Pe de altă parte, a subliniat că amenajarea acestora presupune şi o îngreunare a accesului la locuri de parcare, scrie news.ro.

"Eu îmi doresc foarte mult acest proiect care se numeşte Al doilea centru vechi, în care să avem străduţe pe Negustori, pe zona Sf. Ştefan, în care să fie cafenele, să îţi placă să te plimbi, să fie o zonă pietonală, în care maşinile să fie tolerate, nu acceptate, iar prioritate să aibă pietonii. Să avem şi noi, cum am văzut în străinătate, trotuare la nivel cu carosabilul şi să putem să ne plimbăm pe acolo, să vedem terase pe timpul verii şi să refacem cu totul felul în care gândim oraşul. Asta înseamnă pietonalizare. Avem un proiect şi pentru Obor, în care, tot aşa, vrem să facem zonă pietonală între staţia de metrou Obor şi Piaţa Obor. De ce nu ar fi o zonă pietonală? De ce nu ar fi acolo plin de terase în care lumea să poată să ia masa. E o zonă tranzitată de peste 30.000 de oameni pe săptămână. Trebuie însă să plătim acest preţ, al faptului că va fi mai greu să găsim locuri de parcare şi va fi mai scump să găsim locuri de parcare", a spus Radu Mihaiu.

El a arătat că investitorii privaţi vor crea locuri de parcare în momentul în care aceste proiecte vor fi suficient de avantajoase pentru ei. Pe de altă parte, a precizat că preluarea acestei sarcini de către autoritatea locală echivalează cu o subvenţionare în vederea păstrării maşinilor în oraşe.

"Atunci când este suficient de atractiv, locurile de parcare pot fi create, dacă fiecare investitor îşi poate recupera banii. Altfel, dacă nu există investitori care să facă locuri de parcare pe care să le închirieze, înseamnă că orice loc de parcare creat de către administraţie este o subvenţie pentru deţinerea de maşină. Şi niciun oraş din lumea asta nu cred că şi-a dorit să subvenţioneze păstrarea maşinii în oraş. Nici Bucureştiul nu cred că poate să facă acest lucru", a precizat Radu Mihaiu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.