Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Probleme la autostrada Transilvania! Ministrul Transporturilor: 'Ține de legislaţie'

Digi24
autostrada

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, vineri, în judeţul Mureş, că porţiunea dintre Câmpia Turzii şi Cheţani a Autostrăzii Transilvania, cu o lungime de 15,6 kilometri, este prinsă "într-un clenci juridic" care ţine de legislaţia românească în privinţa firmelor aflate în insolvenţă, însă speră ca această speţă să fie tranşată cât mai repede în instanţă, pentru relicitarea lucrării, arată Agerpres.

"Lotul Cheţani-Câmpia Turzii - este o firmă în insolvenţă care nu mai poate duce lucrarea. Din păcate, legea în România oferă protecţie firmelor în insolvenţă, astfel încât judecătorul sindic este cel care trebuie să se pronunţe asupra unei cereri de reziliere. Pentru o firmă care nu este în insolvenţă şi nu-şi face treaba poţi înainta reziliere, pentru firmele în insolvenţă se pronunţă judecătorul sindic. Chiar astăzi este termen în instanţă în cererea CNAIR de reziliere şi, în acelaşi timp, este termen pentru cerea de faliment a acelei companii. Sunt cel puţin patru cereri de faliment pentru acea companie. Oricare dintre cele două speţe ar duce la rezilierea de facto a contractului - firma în faliment, contractul este reziliat de drept, iar dacă judecătorul judecă cu celeritate şi se pronunţă asupra cererii de reziliere, contractul este reziliat. Se relicitează imediat, documentaţia este pregătită la compania de drumuri şi anul viitor un alt constructor să reia lucrările care, din câte ştiu, într-un sezon de lucru plin se pot finaliza. Din păcate e prins într-un clenci juridic care ţine de legislaţie şi, probabil, de o speţă la care legiuitorul nu s-a gândit, această protecţie acordată firmelor în insolvenţă probabil este pusă cu bună intenţie în lege, dar acum este speculată în dauna statului român", a declarat Cătălin Drulă.

Ministrul Transporturilor şi-a exprimat speranţa ca judecătorii să înţeleagă importanţa acestui proiect de infrastructură. "Sper şi îmi doresc, aici e altă putere în statul român, puterea judecătorească, să înţeleagă importanţa acestui proiect şi să se pronunţe rapid asupra sa", a spus ministrul.

Context

Autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureş este împărţită în patru loturi: Lotul 1, între Ungheni şi Ogra, având o lungime de 10,1 kilometri şi Lotul 2, pe porţiunea cuprinsă între Ogra şi Iernut, având o lungime de 3,6 kilometri, Lotul 3, între Iernut şi Cheţani, cu o lungime de 17,9 kilometri, toate date în folosinţă, iar porţiunea dintre Câmpia Turzii şi Cheţani, cu o lungime de 15,6 kilometri, este blocată din cauza insolvenţei grupului Straco.

Vezi și: Ministrul Transporturilor promite că putem circula anul acesta pe lotul Târgu Mureş - Ungheni din Autostrada Transilvania .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.