Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a constatat neîndeplinirea atribuțiilor contractuale de către constructor în privința Autostrăzii Transilvania, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș. Astfel, ministrul a solicitat prezența la București a conducerii companiei spaniole, responsabilă de construcția secțiunii de 60 de km, pentru a decide viitorul proiectului.
Antreprenorul a câștigat licitația în urmă cu aproximativ un an și jumătate. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a emis Ordinul de Începere pentru proiectarea și execuția lucrărilor în luna iunie 2015.
Vezi și: Răfuielile politice iau amploare: Ponta, amenințat cu excluderea din PSD când era prim-ministru
Cu toate acestea, ultima variantă a proiectului tehnic a fost transmisă pentru avizare la CNADNR cu întârziere, la începutul lunii august 2016.
În prezent, constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuție pe acest contract este în continuare 0%.
Ministrul Transporturilor consideră că un astfel de parteneriat nu poate continua în aceste condiții. „Dacă până în data de 15 septembrie, constructorul nu va demara lucrările la capacitate optimă, nu eliminăm varianta rezilierii pentru că ne dorim ca acest proiect să progreseze.” , a subliniat ministrul Sorin Bușe.
La sectorul Borș - Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, situat în județele Bihor și Sălaj, a mai lucrat și compania americană Bechtel. O porțiune de câțiva kilometri de autostradă a fost realizată în proporție de aproape 100%, însă nu a fost dată în folosință niciodată și s-a degradat.
Vezi și: Istoricul Lucian Boia îi dă dreptate ambasadorului SUA: Moldova nu este România/ VIDEO