Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Produsele chinezești vândute online duc la o creştere dramatică a tarifelor de transport aerian

www.mediafax.ro
avion cargo

Cererea occidentală aflată în plină expansiune pentru produsele fast fashion şi de comerţ electronic vândute de branduri chinezeşti online determină creşterea tarifelor de transport aerian şi creează o concurenţă acerbă între companiile de logistică, scrie Financial Times, citat de ZF.

Cererea occidentală aflată în plină expansiune pentru produsele fast fashion şi de comerţ electronic vândute de branduri chinezeşti online, precum Temu şi Shein, determină creşterea tarifelor de transport aerian şi creează o concurenţă acerbă între companiile de logistică care efectuează transporturi din Asia, potrivit mediafax.

Consumatorii din SUA şi Europa au început să cumpere din ce în ce mai mult de pe platformele chineze de comerţ electronic în timpul pandemiei, unele comenzi fiind livrate în decurs de o săptămână. Această cerere a continuat şi a susţinut tarifele de transport aerian de marfă, sprijinind companiile de logistică pe o piaţă altfel destul de firavă.

Unele platforme de comerţ electronic au fost dispuse să plătească, în unele cazuri, aproape dublu faţă de preţul impus clienţilor, pentru a asigura o capacitate suficientă în scopul respectării programelor riguroase de livrare, potrivit directorilor de logistică.

„Există o schimbare de comportament... aplicaţii precum Temu şi Shein sunt [printre] primele aplicaţii descărcate [în SUA]", a declarat Jacob Cooke, director executiv al WPIC Marketing + Technologies, care se ocupă de logistica comerţului electronic pentru mărcile din Asia.

Executivii din domeniul transportului aerian de mărfuri şi al logisticii spun că efectul boom-ului comerţului electronic chinezesc poate fi văzut într-o comparaţie între tarifele de transport aerian, care au crescut semnificativ în a doua jumătate a anului 2023, şi tarifele pentru încărcăturile maritime, care s-au prăbuşit de când au fost descurcate blocajele lanţului de aprovizionare generate în timpul pandemiei.

În prima jumătate a acestui an, China a expediat produse comandate online în valoare de 1,1 miliarde de Rmb (154 milioane de dolari), echivalentul a aproximativ 5,5% din totalul comerţului său cu bunuri, potrivit datelor vamale oficiale.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.