Retailerul de articole vestimentare H&M a raportat un profit brut în scădere, pentru al șaptelea trimestru consecutiv, în decembrie - februarie ajungând la 112 milioane de dolari, de la valoarea de 1,26 miliarde de dolari, înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut, potrivit Reuters relatează mediafax.
Cu toate acestea, compania de origine suedeză a înregistrat o scădere mai mică decât cea preconizată în primul trimestru al anului curent, vânzând mai multe produse la preț întreg și înregistrând o îmbunătățire a marjelor.
H&M, al doilea retailer de îmbrăcăminte din lume, după Inditex, proprietarul brandului Zara, a înregistrat, în ultimii ani, scăderi ale profitului și acumulări de stocuri, din cauza digitalizării sectorului și a reacțiilor întârziate la fluctuațiile din cadrul pieței.
Compania a realizat, în ultimii ani, investiții majore în logistică, dezvoltarea în mediul online și modernizări de magazine, astfel încât să își recâștige poziția în cadrul pieței.
În primul trimestru al acestui an, marja brută a ajuns la 50%, de la 49,9% în urmă cu un an, sfidând previziunile de scădere la 49,4%.
Purtătorii de cuvânt ai H&M au declarat că în această lună, în perioada 1-27 martie, vânzările nete au crescut cu 7% în monedele locale.
Încasările din vânzări au scăzut în perioada decembrie - februarie, iar comerciantul suedez a declarat că prevede o accentuare a acestei scăderi în cel de al doilea trimestru al acestui an an.
Comentează