Producătorul multinaţional de bere Heineken a înregistrat în primele nouă luni din 2020 un profit net de 396 milioane euro, în scădere cu 76% comparativ cu cel din perioada similară a anului trecut, care a fost de 1,667 miliarde euro, relatează agenţia EFE potrivit Agerpres.
Volumul vânzărilor companiei cu sediul la Amsterdam a scăzut până în septembrie cu 8,1% - fără a lua în considerare efectele măsurilor de consolidare - până la 165,4 milioane hectolitri.
În special s-au redus vânzările în A?frica, Orientul Mijlociu şi Europa de Est, unde s-a înregistrat un declin de 11,5% al volumului de bere produsă şi vândută, şi în mai mică măsură în America (-9 %), Asia Pacific (-7,3%) şi Europa (-5,9 %).
Directorul general al grupului, Dolf van der Brink, a recunoscut că situaţia continuă să fie "foarte volatilă şi incertă" şi a admis că se aşteaptă ca noile valuri ale pandemiei de coronavirus să aibă un impact semnificativ asupra pieţelor pe care operează compania.