Profitul net al OMV Petrom a scăzut cu 11% anul trecut

Autor: Loredana Codruț

Publicat: 06-02-2020

Actualizat: 06-02-2020

Article thumbnail

Sursă foto: business-review.eu

Vânzările consolidate ale OMV Petrom au crescut în anul 2019 cu 13% comparativ cu anul 2018, până la 25,48 miliarde de lei, în urma volumelor de vânzări mai mari de gaze naturale și produse petroliere,dar profitul net a scăzut cu 11%, informează compania.

Rezultatul din exploatare CCA excluzând elementele speciale a scăzut cu 5%, până la 4,57 miliarde de lei, reflectând mediul nefavorabil pentru cotațiile țițeiului și al marjei de rafinare, iar profitul net a scăzut cu 11%, până la 3,63 miliarde de lei, conform Mediafax.

Investițiile au însumat 4,23 miliarde de lei, iar contribuția la bugetul de stat al României în perioada ianuarie – decembrie 2019 a fost de 11,9 miliarde de lei.

Propunerea de dividend pentru 2019 este 0,031 lei/acțiune, în creștere cu 15%.

Cu un rezultat din exploatare excluzând elementele speciale de 2,84 miliarde de lei, cu 12% mai mic față de anul 2018, segmentul Upstream a avut o contribuție de aproximativ două treimi din rezultatul din exploatare excluzând elementele speciale al OMV Petrom. Producția grupului a scăzut cu 5% față de anul 2018, în principal din cauza declinului producției de gaze naturale din România cu 7%, întrucât contribuția din descoperiri (4461 Totea Sud) a compensat doar parțial declinul natural abrupt. Costul de producție al grupului a fost de 10,90 dolari/bep, în scădere cu 3% în principal datorită evoluției favorabile a ratei cursului de schimb valutar.

Rezultatul din exploatare CCA excluzând elementele speciale al componentei Downstream Oil a fost de 1,5 miliarde de lei, cu 12% mai mare. Rezultatul reflectă efectul scăzut de bază datorat reviziei planificate a rafinăriei din anul precedent, o performanță operațională robustă în 2019, cu rata utilizării rafinăriei de 97%, precum și contribuția crescută a vânzărilor. Indicatorul marjă de rafinare OMV Petrom a scăzut cu 26%, la 4,67 USD/bbl, fiind influențat de evoluțiile prețurilor internaționale ale produselor petroliere și ale țițeiului. Pe o piață foarte competitivă, volumul vânzărilor totale de produse rafinate au crescut cu 10% față de anul 2018, reflectând creșterea cererii si baza redusa din 2018, cauzata de oprirea planificata a rafinariei Petrobrazi. Vânzările cu amănuntul ale grupului au crescut cu 4%.

Divizia Downstream Gas are un rezultat din exploatare excluzând elementele speciale de 282 de milioane de lei, reflectând optimizarea portofoliului de clienți si produse. Volumul vânzărilor de gaze naturale către terți au crescut cu 16%, prin intensificarea activității de trading și creșterea numărului de clienți B2B. Producția netă de energie electrică a fost de 3,40 TWh, reprezentând 6% din producția de electricitate a României.

Proiecte de investiții cheie ale anului 2019 au fost finalizarea la Hurezani a celei ami mari instalații de tratare a gazelor din țară, cu investiții de aprox. 50 de milioane de euro. Inițiativa a făcut parte dintr-un program de investiții de 200 de milioane de euro derulat de-a lungul mai multor ani, pentru a dezvolta în hubul de gaze Hurezani astfel încât să deservească producția de gaze din Sud-Estul României, campania de foraj în apele de mică adâncime din Marea Neagră, optimizarea portofoliului prin transferul a 9 zăcăminte către Mazarine Energy Romania finalizat si contractual de transfer a inca 40 de zacaminte semnat, precum și extinderea în regiunea Mării Negre, prin preluarea participației în perimetrul Han Asparuh din Bulgaria. Încheierea tranzacției este supusă anumitor condiții precedente și se estimează că va avea loc până la jumătatea anului 2020.

În cadrul Downstream Oil compania a finalizat proiecte care au necesitat investiții de circa 130 de milioane de euro (cumulat de-a lungul anilor de implementare): unitatea de policombustibili, un sistem închis de golire rapidă la unitatea de cocsare de la Petrobrazi și modernizarea depozitului de carburanți de la Arad.

Negocierile pentru parteneriatul cu Auchan Retail Romania pentru deschiderea magazinelor de proximitate în stațiile de distribuție Petrom sunt în derulare.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri