În perspectiva anilor electorali 2019 şi 2020, proiectul are în vedere necesitatea desfăşurării următoarelor activităţi specifice, care presupun deplasarea în fiecare localitate din România a reprezentanţilor Autorităţii Electorale Permanente: activitatea de îndrumare electorală a autorităţilor administraţiei publice locale cu atribuţii în organizarea şi desfăşurarea proceselor electorale (primari, prefecţi, servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, secretarii unităţilor administrativ-teritoriale); controlul şi monitorizarea îndeplinirii sarcinilor care revin autorităţilor publice şi altor organisme în pregătirea şi organizarea proceselor electorale (primari, prefecţi, servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor, secretarii unităţilor administrativ-teritoriale, birouri electorale); activitatea de control al finanţării activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale pentru fiecare organizaţie teritorială, până la nivel de municipiu/oraş/comună; activitatea de instruire a preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi a locţiitorilor acestora, precum şi a operatorilor de calculator, până la nivel de localitate; sprijinirea activităţii birourilor electorale de circumscripţie (până la nivel de comună în cazul alegerilor locale).
Proiectul a fost publicat pe site-ul www.roaep.ro la data de 16.10.2018 şi poate fi consultat la secţiunea Legislaţie electorală - Transparenţă decizională, accesând link-ul http://www.roaep.ro/legislatie/transparenta-decizionala.