Proiect pilot la 112. Timpi mai mici de acces și fiabilitate în localizarea apelurilor de urgență

Autor: Loredana Codruț

Publicat: 10-09-2024

Actualizat: 10-09-2024

Article thumbnail

Sursă foto: ambulance.nsw.gov.au

STS împreună cu o parte dintre operatorii publici de comunicații electronice mobile au configurat și testat cu succes VoLTE Emergency Call, o nouă funcționalitate implementată pentru apelarea Serviciului 112. Aceasta se află în proiect pilot, urmând să fie operaționalizată la nivel național.

„Tehnologia VoLTE aduce o serie de îmbunătățiri pentru primirea și procesarea comunicațiilor de urgență efectuate la 112 de pe telefoane mobile, însemnând reducerea timpilor pentru transferul apelurilor de la cetățeni către Serviciul de urgență 112 și informații de localizare mai fiabile și mai precise. Pentru operaționalizarea acestei noi facilități, în prima etapă, specialiștii și inginerii STS și ai operatorilor de telefonie mobilă au testat funcționarea sistemului, în laborator și prin trafic simulat în diferite condiții, utilizând mai multe tipuri de terminale mobile și adaptând permanent configurațiile pe baza datelor de trafic astfel generate”, potrivit unui comunicat de presă.

STS precizează că, în prezent, sunt realizate activități pilot cu trafic real, prin preluarea la 112 a unor apeluri de urgență realizate prin VoLTE.

„Testele au arătat o scădere a timpului în care un apel de urgență ajunge în sistemul 112, precum și o îmbunătățire a informațiilor de localizare. VoLTE Emergency Call va fi operaționalizat la nivel național pentru toate rețelele 4G, după ce operatorii de telefonie mobilă vor finaliza toate configurațiile specifice, iar activitățile pilot cu trafic real la 112 vor valida funcționarea optimă. În prezent, Digi România și Orange se află într-un stadiu avansat de configurare și testare a acestei noi facilități. Din perspectiva cetățeanului, nu sunt necesare acțiuni suplimentare pentru a apela Serviciul de urgență 112 prin tehnologia VoLTE, singura condiție este ca telefonul mobil utilizat să dispună de acest tip de serviciu. Concret, această tehnologie permite utilizarea rețelelor IP pentru realizarea apelului de urgență, respectiv pentru conectarea directă cu 112. Totodată, permite transmiterea de informații îmbunătățite de localizare a apelului, cu arii de acoperire mai restrânse, inclusiv prin utilizarea conexiunilor de date pe timpul acestui tip de apel”, se mai arată în comunicat.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri