Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Protest al ceferiştilor în faţa Ministerului Transporturilor - ce solicită Guvernului Cîțu

contraversao.com
revolta

Protest al ceferiştilor în faţa Ministerului Transporturilor! Confederația Sindicală Națională MERIDIAN și Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România solicită Guvernului României:

1. Aplicarea Legii nr.195/2020 privind Statutul Personalului Feroviar în anul 2021, cel puțin din perspectiva creșterilor salariale și a posibilității de a ieși cu 5 ani mai repede la pensie începând cu luna septembrie 2021, conform acestei legi;

2. Achiziționarea a 150 automotoare Desiro noi prin fonduri naționale și europene și includerea în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a achiziției a 139 rame electrice noi pentru sistemul de transport feroviar, precum și depunerea de proiecte pentru achiziția de trenuri noi prin Cadrul Financiar Multianual 2021 – 2027;

3. Asigurarea schimbului de generații prin cursuri de formare profesională la CENAFER și/sau SNTFC CFR Călători SA;

4. Desființarea Autorității pentru Reformă Feroviară;

Preţul carburanţilor a 'explodat': Benzina şi motorina au sărit de 5 lei în ultimele două săptămâni

5. Stoparea subcompensării CFR Călători și păstrarea gratuității călătoriei studenților pe calea ferată.

În 2021 - Anul European al Căilor Ferate, Comisia Europeană și Parlamentul European, încurajează statele membre să promoveze și să dezvolte transportul feroviar de pasageri și de marfă, ca o soluție de mobilitate durabilă, cu emisii scăzute de carbon și cu performanțe excelente din perspectiva coeziunii sociale și teritoriale.

Companiile feroviare de stat din Uniunea Europeană sunt lideri în piața transporturilor pe cale ferată, asigurând servicii de transport rapide, sigure și la prețuri accesibile pentru pasageri și companii. În majoritatea țărilor UE, investițiile în infrastructura feroviară și în material rulant nou sunt efectuate în mod regulat, asigurându-se un buget public mai mare transporturilor feroviare raportat la transportul rutier.

În contrast cu această realitate europeană, sistemul de transport feroviar din România se erodează de peste 30 de ani sub privirea unui STAT neputincios și nepăsător, care nu știe sau poate chiar nu vrea să gestioneze responsabil și profitabil companiile de stat.

Guvernul României s-a obișnuit să nu plătească prestația reală a CFR Călători, rămânând astfel dator de ani de zile acestei companii, transformând-o nejustificat într-o așa zisă „gaură neagră”. Acest tratament aplicat operatorului de transport feroviar de stat, pune în pericol existența unei companii a poporului român care de peste 150 de ani a servit interesele economice și strategice ale țării noastre.

Aceeași atitudine persistă și atunci când vine vorba de investiții. Fără respect pentru ceferiști, cei care au întocmit Planul Național de Redresare și Reziliență au prevăzut finanțare pentru autostrăzi și metrou (infrastructură nouă de 9 Km și 50 rame electrice noi), iar pentru infrastructura feroviară existentă, doar fonduri pentru eliminarea unor restricții de viteză și pentru achiziția a 39 rame electrice noi la circa 20.000 Km de infrastructură feroviară.

Sătui de atâta nedreptate, la data de 24 februarie 2021, ceferiștii protestează din nou pentru că transportul feroviar reprezintă viitorul în Uniunea Europeană, însă pentru Guvernul României, în Anul European al Căilor Ferate, nu înseamnă decât continuarea planului de instituire a austerității și de umilire a lucrătorilor feroviari prin amânarea intrării în vigoare a Legii nr.195/2020 privind Statutul Personalului Feroviar, prin transformarea operatorilor feroviari de stat de călători și de marfă și a gestionarului de infrastructură feroviară de stat în „găuri negre” fabricate chiar de Guvernul României, prin subcompensare, subfinanțare și prin menținerea în exploatare a trenurilor vechi ce trebuiau schimbate cu trenuri noi din fonduri europene în perioada 2014 - 2020.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.