Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Protest al transportatorilor la Arad şi la Oradea faţă de intenţia Guvernului de a supraimpozita acest sector - Peste 400 de camioane protestează

agerpres.ro
coada tiruri frontiera

Aproximativ 400 de transportatori din Timişoara, Arad şi Oradea protestează, vineri, la Arad şi Oradea, pe şoşelele de centură ale celor două oraşe, faţă de intenţia Guvernului de a supraimpozita acest sector din România, potrivit news.ro.

”Transportatorii protestează astăzi pe centurile oraşelor Arad şi Oradea împotriva unui abuz de încredere publică al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), instituţie care, printr-o (re)interpretare fiscală abuzivă, a hotărât că diurnele şoferilor transportatorilor români trebuie impozitate retroactiv, pe 5 ani”, se arată într-un comunicat de presă, de vineri, al reprezentanţilor transportatorilor din România.

Dorin Jurjuţ, vicepreşedinte al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor Europa 2002 (APTE – 2002), care susţine acest protest, a declarat că diurnele nu se impozitează în niciun stat din Uniunea Europeană

Citește și: Fostul ministru Bodog NU FACE GREȘEALA lui Liviu Dragnea - Intrat pe mâna DNA...

”Suntem puşi cu spatele la zid, cu ale cuvinte suntem împinşi spre faliment, prin reinterpretarea diurnei ca venit salarial şi solicitându-ne sume pentru ultimii 5 ani, sub ameninţarea sechestrului şi a închiderii companiilor’’, a declarat Dorin Jurjuţ.

El afirmă că prin această măsură sunt afectate 300.000 de locuri de muncă.

”Ne solidarizăm astăzi cu toţi colegii noştri transportatori care au declanşat această formă de protest pentru că îşi văd ameninţate locurile de muncă. Supra-impozitarea solicitată de ANAF, retroactiv, are două efecte: pe de-o parte ameninţă peste 40.000 de companii de transport româneşti şi pune în pericol peste 300.000 de locuri de muncă iar pe de altă parte urmăreşte, de facto, o naţionalizare a patrimoniului companiilor româneşti de transport, în beneficiul altor economii naţionale’’, a mai declarat vicepreşedintele APTE 2002, Dorin Jurjuţ.

Adrian Pop, preşedinte al APTE 2002, a declarat, la rândul său, că se cer ”impozite inventate”.

”Este fără precedent. Firmele de transport cu capital românesc sunt efectiv mutilate, solicitându-li-se retroactiv impozite pe ultimii 5 ani, impozite inventate care, în condiţiile unor marje de profit de 2,5%-3% pe an, echivalează cu profitul pe 20 de ani. În mod real, aceste sume nu pot fi plătite şi nici nu trebuie plătite, întrucât diurnele nu se impozitează nicăieri în Uniunea Europeană’’, a declarat Adrian Pop, preşedinte al APTE 2002.

Sectorul transporturilor rutiere din România este reprezentat de 40.000 de companii care angajează peste 300.000 de persoane şi care contribuie printr-un excedent de balanţă comercială sectorial anual de peste 5 miliarde de euro la diminuarea dezechilibrelor economice din România.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.