Iată alte mesaje pe care comunicatorii PDL trebuie să le spună în mass-media:
- PDL le transmite tuturor românilor că scumpirea benzinei și motorinei de astăzi este decisă în Guvernul USL, din care făcea parte și PNL-ul cu Crin Antonescu președinte. Suntem îndreptățiți, prin urmare, să spunem că acciza nouă pe combustibil, care va genera scumpiri în lanț, este taxa Ponta-Antonescu.
- PDL le transmite tuturor românilor că scumpirea benzinei și motorinei de astăzi este decisă în Guvernul USL, din care făcea parte și PNL-ul cu Crin Antonescu președinte. Suntem îndreptățiți, prin urmare, să spunem că acciza nouă pe combustibil, care va genera scumpiri în lanț, este taxa Ponta-Antonescu.
- PDL le transmite tuturor românilor că scumpirea benzinei și motorinei de astăzi este decisă în Guvernul USL, din care făcea parte și PNL-ul cu Crin Antonescu președinte. Suntem îndreptățiți, prin urmare, să spunem că acciza nouă pe combustibil, care va genera scumpiri în lanț, este taxa Ponta-Antonescu.
- Este ziua păcălelilor dar introducerea accizei pe combustibili de către Ponta și Antonescu nu este deloc păcăleală, deși am fi vrut să fie.
- Astăzi devine clar, după doi ani de la preluarea puterii de către Victor Ponta și ai lui, că cea mai mare păcăleală sunt, de fapt, chiar Guvernele conduse de el. Sunt Guverne bazate pe minciuni sfruntate, pe promisiuni nerealizate.
- Organizația PDL…. a demarat astăzi o campanie de informare a românilor asupra consecințelor aplicării accizei pe benzină și motorină – “De la 1 aprilie, Ponta și Antonescu te lovesc în plin!”.
- PDL le transmite tuturor românilor că scumpirea benzinei și motorinei de astăzi este decisă în Guvernul USL, din care făcea parte și PNL-ul cu Crin Antonescu președinte. Suntem îndreptățiți, prin urmare, să spunem că acciza nouă pe combustibil, care va genera scumpiri în lanț, este taxa Ponta-Antonescu.
- Ponta și Antonescu ne lovesc azi în plin! În plinul de benzină și motorină care costă cu 30 de lei mai mult, în toate alimentele, în transport, în rechizitele copiilor. Creșterile de preț în lanț sunt motivate de faptul că prețul de transport al mărfurilor crește, prețul de producție al mărfurilor crește.
- PDL consideră neîntemeiată introducerea taxei pe combustibili Ponta-Antonescu și a depus în Parlament o inițiativă legislativă pentru abrogarea ei.
- Guvernul Ponta nici măcar nu este în stare să explice ce face cu banii în plus smulși din buzunarele tuturor, că au mașini personale sau nu. Victor Ponta și ministrul său de finanțe s-au încurcat în minciuni săptămâna trecută. Victor Ponta ne spunea că banii se duc în autostrăzi, Ioana Petrescu că se duc în plata de pensii și salarii. PDL vă spune adevărul: banii se duc la baronii locali și prietenii lor oameni de afaceri pentru a unge primari să aducă voturi și a asigura finanțarea campaniilor electorale ale PSD din acest an.
- Românii ajung, în acest an, să aibă benzină și motorină mai scumpe ca în Germania sau Austria dar continuă să câștige salarii românești.
Alte informații tehnice
Motivele pentru care PDL solicită eliminarea normelor instituite de Guvernul USL care permit scumpirea combustibilului sunt următoarele:
- începând cu 1 ianuarie 2014, prin modificare metodologiei de calcul a accizei în lei (renunţarea la cursul din prima zi de luni a lunii octombrie 4,4304/ 7 octombrie 2013) s-a ajuns deja la o creştere a accizei în lei cu 7% prin raportarea la o paritate de 4,738 lei pentru un euro. Acest lucru s-a resimţit direct în preţul final al carburanţilor, începând cu 1 ianuarie 2014 când a avut loc un prim val de scumpiri pe acest an.
- implementarea accizei va duce la o creştere minimă de 50 bani pe litru. Preţul final va creşte, aşadar, la aproape 7 lei pe litru, luând în calcul şi evoluţiile cotaţiilor barilului de petrol de pe pieţele internaţionale – OPEC a limitat producţia.
- ca urmare a majorării accizei, preţul final al carburanţilor din România va fi unul dintre cele mai mari din Uniunea Europeană (între primele 6 state membre) raportat la un salariu mediu net pe economie care ne plasează în partea inferioară a clasamentului statelor europene.
- măsura fiscală nu va aduce sporuri de venituri bugetare deoarece:
o cei mai importanţi consumatori, transportatorii români şi străini, au declarat deja că vor prefera să alimenteze în statele vecine – astfel consumul scade;
o cererea internă este deja pe o pantă descendentă – datele furnizate de Petrom pentru anul 2013 arată o contracţie a cererii de 8% într-un singur an;
o modalităţile de evaziune fiscală se vor amplifica, iar bugetul va pierde, nu va câştiga;
- măsura va avea o influenţă negativă deosebită asupra competitivităţii mediului de afaceri din România, prin creşterea costurilor aferente transportului;
- creşterea accizei pentru carburanţi va genera un impact inflaţionist, confirmat deja de modificarea în sus a ţintei de inflaţie de către BNR pentru anul 2014.
- ca măsură de politică fiscală va dăuna puternic creşterii economice pentru anul 2014, va afecta puterea de cumpărare şi consumul.
- soluţia bugetară nu se află în creşterea nivelului accizei, ci în creşterea eficienţei ANAF, în lupta cu evaziunea fiscală.
Comentează