Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Raport cutremurător: Noi dovezi sugerează că zborul MH370 Malaysian Airlines a fost distrus intenționat de pilot

Daniel Chan/AP
zborul MH370

Un pilot de pe zborul  MH370 a coborât probabil trenul de aterizare al avionului chiar înainte ca acesta să se prăbușească în Oceanul Indian, potrivit unor noi indicii, care sugerează că ar fi putut fi un act premeditat de crimă în masă. Boeingul 777 al companiei Malaysian Airlines, cu 239 de persoane la bord, a dispărut de pe ecranele radarelor după ce a decolat de pe Aeroportul Internațional din Kuala Lumpur, cu destinația Beijing, pe 8 martie 2014, anunță The Telegraph.

Avionul a făcut o întoarcere inexplicabilă de la traiectoria de zbor planificată și s-a întors prin Peninsula Malay și prin Strâmtoarea Malacca înainte de a dispărea. Corpurile celor aflați la bord nu au fost găsite niciodată. Au fost recuperate puține dovezi fizice utile pentru a dovedi ce s-a întâmplat, până luna trecută, când o ușă a trenului de aterizare a fost găsită de un pescar din Madagascar.

Analizele inițiale arată că deteriorarea s-a produs dinspre partea interioară spre partea exterioară a resturilor și conduc la concluzia că este foarte probabil ca trenul de aterizare să fi fost întins în momentul impactului.

Experții în aviație Blaine Gibson și Richard Godfrey au declarat într-un nou raport: "Posibilitatea realistă ca trenul de aterizare să fi fost coborât arată atât un pilot activ, cât și o încercare de a se asigura că avionul s-a scufundat cât mai repede posibil după impact.

"Combinația dintre impactul de mare viteză și trenul de aterizare întins arată o intenție clară de a ascunde dovezile prăbușirii".

Analizele experților au arătat că flapsurile nu au fost extinse parțial, așa cum ar fi fost cazul unei amerizări pe mare, cum a fost cazul când căpitanul Chesley "Sully" Sullenberger a aterizat ușor cu zborul US Airways 1549 pe râul Hudson din New York în 2009, toată lumea supraviețuind.

"Prăbușirea zborului MH370 a fost orice altceva în afară de o aterizare ușoară pe ocean."

Prietenii pilotului, Zaharie Ahmad Shah, au declarat că acesta era "singur" și "trist", în timp ce specialistul în aviație William Langewiesche a scris în The Atlantic că "există o suspiciune puternică în rândul anchetatorilor din comunitățile de aviație și de informații că acesta era deprimat clinic".

Domnul Gofrey a declarat într-un raport anterior că ultimele mișcări ale avionului ar putea fi trasate folosind date de la Weak Signal Propagation (WSPR), o rețea globală de semnale radio care poate urmări mișcările avioanelor pe măsură ce acestea traversează semnale și declanșează "cabluri electronice invizibile".

El a declarat că schimbarea mișcărilor și a vitezei avionului pare să sugereze că acesta a încercat să evite să lase indicii despre direcția în care se îndrepta. "Traiectoria de zbor pare atent planificată. Nivelul de detaliu al planificării implică o mentalitate care ar fi vrut să vadă acest plan complex executat în mod corespunzător până la capăt"", a adăugat el.

Aproximativ 36 de bucăți de resturi plutitoare au fost găsite și predate autorităților malaeziene pentru investigații. Pentru trei elemente se așteaptă încă rapoarte oficiale. Aproximativ 19 elemente de resturi plutitoare care provin probabil de la MH370 au fost descoperite eșuate la mal în Madagascar.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.