DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Rebega (Pro România) ia apărarea transportatorilor români

Laurentiu Rebega/ arhiva personala
Rebega Laurentiu

PRO România, prin vicepreședintele și eurodeputatul Laurențiu Rebega, condamnă în mod categoric tendința generală de segregare între statele membre din Vest și cele din Est care se manifestă în măsurile din ultima vreme luate atât în Parlamentul European, cât și la nivelul guvernelor unor state occidentale, se arată într-un comunicat de presă transmis astăzi.

”Aici nu mai este vorba despre o Uniune „cu două viteze”, în care cei care vor o dezvoltare accelerată s-o poată face fără să-i „aștepte” pe cei mai lenți. Nu! Acum vorbim despre o politică suspect de concertată prin care firmele și persoanele din statele membre din Est sunt discriminate pe piața Uniunii”, arată Laurențiu Rebega.

Europarlamentarul Pro România mai spune că pachetul de regulamente privind mobilitatea care se votează joi, 10 ianuarie, în Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) din Parlamentul European, ”lovește frontal transportatorii estici și, implicit, și pe cei români. Noile măsuri vor conduce la reducerea semnificativă a transporturilor rutiere internaționale operate de transportatorii români în UE, cu consecințe negative asupra economiei României, în condițiile în care, conform datelor BNR, transportul rutier de mărfuri este principalul contribuitor la exportul de servicii al României”.

Rebega arată care sunt principalele măsuri discriminatorii:

”Restricționarea cabotajului, prin introducerea unei perioade de „restricție”, determină limitarea opțiunilor de afaceri prin posibila excludere a unor comenzi de transport, ducând la pierderi financiare atât prin derularea unor curse „în gol” dar și prin derularea unor curse neprofitabile economic.

Întoarcerea acasă a conducătorilor auto cel puțin o dată la patru săptămâni nu ia în considerare realitatea operațiunilor de transport pe distanțe lungi. Această măsură va duce la o rotație de conducători auto care trebuie asigurată cu un plus de 25 % personal și cu cheltuieli suplimentare importante.

Aplicarea regulilor detașării lucrătorilor la transporturile rutiere internaționale este anormală. Nu putem considera că are loc o detașare a conducătorilor auto atunci când aceștia lucrează pentru o companie licențiată în România, sunt angajații companiei române și efectuează transport pentru această companie.

Principiul plată egală pentru muncă egală în același loc trebuie să se aplice și companiilor din Estul UE, nu numai angajaților. În prezent, pentru aceleași servicii de transport rutier internațional operate în Vestul UE, firmele de transport sunt plătite diferit. Nu vorbim de diferențe de câteva procente, ci de 30-50%. Unde sunt condițiile egale de competiție pe piața europeană de transport rutier?”

În concluzie, mai spune europarlamentarul Pro România, ”această reglementare excedă zona transporturilor rutiere și vizează legalizarea segregării Vest-Est în transporturile rutiere, cu un impact economic major pe termen mediu și lung - transferul activităților de transport ale companiilor din țările din Est către cele din Vest, datorită costurilor de operare ridicate in mod artificial!”

Rebega subliniază faptul că țările din Est au aderat la un ideal al unei Uniuni Europene a păcii, egalității și prosperității. ”Poate am fost naivi. Dar nu am vrut prosperitate pe gratis. Am vrut să câștigăm prosperitatea prin muncă remunerată corect. Iată, însă, că forțe obscure împing Uniunea nu către „două viteze”, ci către „două caste” pe criteriul cetățeniei. Din păcate, acest proces nu poate duce decât la șubrezirea încrederii și la sciziunea Uniunii Europene”, arată europarlamentarul care sunt consecințele grave ale acestor reglementări discriminatorii.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.