Consiliul Concurenței a demarat o amplă investigație privind o posibilă înțelegere de fixare a prețurilor între companiile care furnizează servicii arhivistice cetățenilor ce solicită eliberarea documentelor necesare recalculării pensiilor.
Autoritatea de concurență a descoperit indicii că mai multe firme din acest sector și-au coordonat comportamentul comercial prin acces la informații sensibile, precum tarife, cheltuieli indirecte și marje de profit. Se pare că această coordonare s-ar fi realizat cu implicarea Patronatului Întreprinderilor de Arhivare Fizică și Electronică din România (PIAFER).
Companiile vizate
O parte dintre indiciile care au stat la baza declanșării investigației au fost furnizate de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale. În acest context, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile PIAFER și ale companiilor Arhivatorul CBMS SRL, Danielle Digital SRL, Viltehnica SRL, Stefadina Comserv SRL, Uberum SRL, SDA - Servicii De Depozitare și Arhivare SRL și Global Archive Management SRL.
Inspecțiile au fost autorizate de Curtea de Apel București, justificându-se prin necesitatea de a obține toate informațiile și documentele necesare clarificării posibilelor practici anticoncurențiale analizate. Consiliul Concurenței subliniază că efectuarea acestor inspecții nu reprezintă o antepronunțare în ceea ce privește vinovăția companiilor implicate.
În cazul în care se va constata încălcarea regulilor de concurență, companiile investigate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Totuși, companiile care cooperează cu autoritatea de concurență în cadrul programului de clemență pot beneficia de imunitate la amendă sau de reduceri substanțiale ale acestora.
Legea concurenței din România interzice orice înțelegeri între companii și practici concertate care împiedică, restrâng sau denaturează concurența pe piață. Consiliul Concurenței rămâne ferm în angajamentul său de a asigura un mediu concurențial corect și transparent pentru toți participanții la piață.
Comentează