Bulgaria va sesiza justiţia europeană pentru "discriminare" după adoptarea dificilă, în luna iulie, a unei reforme a transportului rutier care a dat naştere unei lupte între Vestul şi Estul continentului, a anunţat miercuri guvernul, citat de AFP.
"Dispoziţiile privind revenirea şoferului, revenirea vehiculului şi interdicţia de a petrece timpul de odihnă la bordul vehiculului între două cicluri de cabotaj duc la o discriminare pe baza situaţiei geografice şi la o limitare a accesului egal la piaţa unică europeană", a anunţat Sofia într-un comunicat.
"Acestea duc la un tratament defavorabil al companiilor bulgare de transport rutier internaţional", a adăugat guvernul conservator, precizând că va depune trei plângeri privind reforma "pachetului mobilitate" la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE), fără a preciza data.
"Pachetul mobilitate", aprobat în această vară la Bruxelles după negocieri aprige, a fost dorit de Germania şi Franţa în special, care denunţau concurenţa incorectă, în pofida opoziţiei a nouă ţări din Europa centrală şi de est, printre care Bulgaria, România, Polonia şi Ungaria.
Transportatorii bulgari, susţinuţi de guvernul şi de parlamentul ţării lor, au protestat împotriva unui demers "protecţionist" în favoarea concurenţilor lor occidentali, cu costuri de exploatare mai ridicate.
Pentru a preveni o concurenţă considerată "neloială" în Vest, o perioadă de repaus de patru zile a fost prevăzută înainte ca un camion sosit pentru a livra o încărcătură din Bulgaria să poată efectua alte operaţiuni în aceeaşi ţară, precum Spania sau Suedia, cu acelaşi vehicul.
Noile reguli europene obligă companiile de transport internaţional de mărfuri să se organizeze pentru a le permite şoferilor să revină acasă la fiecare trei sau patru săptămâni.
Dacă şoferul este departe de casă în perioada sa de odihnă săptămânală obligatorie, el nu poate să şi-o petreacă în cabină, iar compania trebuie să plătească pentru găzduirea lui. Camioanele trebuie la rândul lor să revină la centrul operaţional al companiei la fiecare opt săptămâni.
Bulgaria a atras mereu atenţia asupra importanţei pentru economia sa a transportului internaţional rutier, în care sunt angajate 120.000 de persoane din care 40.000 de şoferi, şi care furnizează 12% din PIB-ul ţării, cea mai săracă din UE. Bulgaria se teme că reforma ar putea fragiliza acest sector crucial, deja puternic afectat de pandemia de coronavirus, notează AFP.
Reforma transportului rutier în UE - Bulgaria va sesiza justiţia europeană
Articole Similare

1.018
VIDEO Ciocniri violente la protestul fermierilor greci: ce îi nemulțumește pe oameni
1.018

16.839
Probabil cel mai puternic semnal pentru Europa: cum a împărțit Germania bugetul pentru 2026
16.839

134
Anchetă la Strasbourg, după găsirea unui pistol şi muniţie în tufişuri, în apropiere de Târgul de Crăciun
134

2.657
Andi Cristea: Vapoarele care aduc mașini electrice merg cu păcură
2.657

1.082
Băutura, bat-o vina! România, primul loc în UE la consumul de alcool. Date alarmante despre minori, în raportul OCDE
1.082

90
Europa ar putea câştiga avantajul în infrastructura AI prin reglementări stricte şi dezvoltare controlată
90

1.648
VIDEO România riscă să fie penalizată de UE: precizările Guvernului
1.648

90
Parlamentul European: UE trebuie să dea dovadă de leadership pentru obținerea păcii în Ucraina
90

55
Gheorghe Falcă: „Spațiul digital trebuie să devină sigur pentru copii”
55

35
Noi norme pentru activități de lobby din țări terțe mai transparente
35

5.708
VIDEO Veste colosală de la Bruxelles pentru România: se îngheață procedura de suspendare a fondurilor europene
5.708

46
Andi Cristea atenționează cu privire la dependența tot mai mare de Internet
46

105
VIDEO Europarlamentarul Gabriela Firea: „Am reușit să respingem orice tăiere a fondurilor din domenii cruciale”
105


















Comentează