Bo Anderson, fostul sef Avtovaz, a concediat mii de angajati si a renegociat contractele cu furnizorii în calitate de CEO al celui mai mare producator auto din Rusia, în încercarea de a opri pierderile puternice ale companiei, scrie Wall Street Journal, potrivit Mediafax.
Masurile de reducere a costurilor au suparat pe mulți în Togliatti, un oraș industrial la 800 de km de Moscova. Nemulțumirile au ajuns pâna la cel mai înalt nivel din Rusia și l-a determinat pe președintele Vladimir Putin sa emita un avertisment pentru companie.
"Va jucați cu focul", a spus Sergei Chemezov, un prieten al lui Putin, legat de deciziile companiei.
Luna trecuta, Andersson, un veteran din industrie, a fost înlaturat la numai doi ani dupa ce Renault, acționarului principal al Avtovaz, l-a adus la cârma pariului de miliarde de dolari de pe piața ruseasca.
Intervenția statului în economie este una dintre provocarile cu care se lupta companiile Occidentale în Rusia, unde capitalismul de stat al lui Putin trece deseori linia dintre business și politica.
"Bo Andersson a luat toate masurile pe care orice om de afaceri din Vest le-ar lua: a încercat sa reorganizeze compania și sa reduca costurile. Guvernul Rusiei totuși vrea doua lucruri diferite: AvtoVAZ ca un proiect social și un business competitiv într-o epoca moderna. Este imposibil de realizat", a spus Tim Urquhart, analist la IHS Automotive.
Nicolas Maure, fostul presedinte al Automobile Dacia, îl va înlocui pe Bo Inge Andersson ca CEO al Avtovaz
Sub conducerea lui Andersson, Avtovaz a introdus o serie de modele mai ieftine de masini si a redus considerabil numarul angajatilor.
Totusi, lovita de o puternica devalorizare a rublei, Avtovaz si-a adâncit pierderea neta de trei ori, la 74 de miliarde de ruble (1,05 miliarde de dolari) anul trecut.
Pierderea vine si în contextual unei piete auto în scadere în Rusia.