România a semnat un memorandum de înțelegere cu SUA, care reia practic schimburile studenților români și americani în cadrul proiectului FLEX. În acest fel liceenii din România vor putea din nou să studieze un an în şcoli americane şi să locuiască la o familie-gazdă.
„Salut cu căldură semnarea la Washington a memorandumului de înțelegere care reia schimburile studenților români și americani în cadrul programului FLEX. Programul de schimb, semnat de ministrul educației din România, Daniel David, și de Lisa Choate, președinta Ac Global, este conceput pentru a încuraja tinerii și tinerele din România și SUA să descopere și să învețe trăind în cealaltă țară”, a transmis ministrul român de Externe, Oana Țoiu.
„Este o investiție în viitorul nostru comun care consolidează legăturile noastre de lungă durată. În centrul Parteneriatului nostru Strategic se află relațiile interpersonale în toate domeniile, inclusiv schimburi academice precum acestea”, a explicat Țoiu.
Ce spune ministrul român al Educației
„L-am semnat și de anul viitor se va derula din nou, fiindcă Statele Unite, în contextul măsurilor care au fost luate și aici, au propus prima dată suspendarea programului, ceea ce pe noi nu ne-a prea încântat, doar am intrat în discuții cu Departamentul de Stat și până la urmă am găsit o formulă în care programul să fie susținut financiar; 50% din buget va fi oferit de partea americană și cealaltă componentă a bugetului va fi acoperită de partea românească”, a spus ministrul Educației, Daniel David, la Radio România Actualități.
Din 2015, când a fost iniţiat programul la noi în ţară, 300 de liceeni români au desfăşurat aproximativ un milion şi jumătate de ore de voluntariat în comunităţi americane.
Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, aflat în vizită în SUA, a semnat noul acord pentru derularea Programelor FLEX - Future Leaders Exchange pentru România şi FLEX Abroad, fondurile urmând să fie asigurate în mod egal de ţara noastră şi Statele Unite (50% - 50%).
Ceremonie organizată
La ceremonia organizată luni de American Council for International Education (ACIE) au participat reprezentanţi ai Departamentului de Stat din SUA, iar din delegaţia ţării noastre au mai făcut parte ambasadorul României în SUA, Andrei Muraru, şi rectorul SNSPA, Remus Pricopie.
"Acest program aduce beneficii semnificative României, reprezentând o investiţie în tineri, educaţie şi viitorul democratic al ţării, şi, totodată, serveşte intereselor Statelor Unite ca parte a angajamentului lor internaţional, programul contribuind la consolidarea democraţiei euroatlantice. Ne-am angajat acum să reluăm programul pentru anul şcolar 2026 - 2027, urmând ca, pe baza analizei privind funcţionarea noului mecanism, să evaluăm modalităţile de continuare pentru anii următori. Le mulţumesc colegilor americani pentru deschiderea faţă de propunerea noastră de a continua programul, într-un format revizuit, cofinanţat în mod egal de România (50%) şi de Statele Unite (50%)", a declarat ministrul.
Despre importanța programului
Programele FLEX şi FLEX Abroad sunt susţinute de Departamentul de Stat din SUA şi derulate prin ACIE. De la iniţierea programului în România în 2015, aproximativ 300 de tineri liceeni români au desfăşurat ore de voluntariat în comunităţi din SUA, implicându-se în proiecte de prevenire a abuzului asupra copiilor, crearea de bănci de alimente, activităţi comunitare şi chiar colaborări cu departamente de Poliţie locale, relatează Agerpres.
Din anul 2024, elevii americani participanţi la Programul FLEX Abroad în România, prin relaţiile pe care le construiesc cu familiile-gazdă din ţara noastră, profesorii, colegii şi comunitatea locală, devin adevăraţi ambasadori ai SUA. Pe perioada şederii în România, aceştia îşi dezvoltă abilităţile de comunicare în limba română, prin intermediul unor cursuri intensive predate de către profesori români, şi învaţă despre cultura, societatea şi valorile româneşti, implicându-se activ în viaţa comunităţii locale.
Tot luni, ministrul Daniel David a avut o întâlnire de lucru la Atlantic Council, think tank american cu influenţă globală în promovarea colaborării transatlantice, a vizitat Muzeul Memorial al Holocaustului (USHMM) şi a avut discuţii la Fondul Monetar Internaţional (FMI).
"În aceste contexte, ministrul român al Educaţiei şi Cercetării a propus ideea unui demers specific de educaţie-ştiinţă în cadrul secţiunii Atlantic Council din România şi a menţionat, în cadrul vizitei la USHMM, reforma curriculumului la nivel liceal din ţara noastră, care include discipline şi teme dedicate Holocaustului şi totalitarismului, prin care tinerii trebuie să înveţe despre ororile acestora, pentru a le preveni în viitor", se arată în comunicat.
În cadrul discuţiilor avute la FMI, ministrul a punctat că sistemul de educaţie-cercetare a luat măsurile necesare pentru a face faţă crizei fiscal-bugetare prin care trece ţara, iar, odată reduse diverse vulnerabilităţi, precum fragmentarea, trebuie să se stabilizeze şi să se dezvolte prin investiţii şi reforme pentru modernizare.































Comentează