România critică Rusia la reuniunea Consiliului Permanent consolidat al OSCE

România Rusia

Ministrul Afacerilor Externe, Luminiţa Odobescu, a participat, marţi, la reuniunea Consiliului Permanent consolidat al OSCE, în cadrul căreia a condamnat atacurile Federaţiei Ruse asupra Ucrainei, inclusiv cele din imediata vecinătate a graniţelor României, relatează News.ro.

Potrivit MAE, reuniunea a fost convocată de Preşedintele-în-Exerciţiu al OSCE, ministrul afacerilor externe al Republicii Macedonia de Nord, Bujar Osmani, pentru reiterarea condamnării agresiunii militare a Rusiei împotriva Ucrainei şi identificarea unor soluţii pentru situaţia dificilă în care se află organizaţia, din cauza blocajului instituţional al Rusiei, susţinută de Belarus.

„În intervenţia sa, ministrul de externe Luminiţa Odobescu a condamnat atacurile Federaţiei Ruse asupra Ucrainei, inclusiv cele din imediata vecinătate a graniţelor României şi a reafirmat sprijinul consolidat oferit de ţara noastră Ucrainei. A subliniat că actuala criză de securitate, generată de agresiunea neprovocată şi nejustificată a Federaţiei Ruse asupra Ucrainei a afectat buna funcţionare a OSCE, ca urmare a atitudinii obstrucţioniste a Rusiei în procesul de luare a deciziilor la nivelul organizaţiei”, a transmis MAE.

Potrivit instituţiei, în context, alături de reprezentanţii celorlalte state membre ale UE, şefa diplomaţiei române a accentuat necesitatea depăşirii acestei situaţii prin adoptarea unei decizii de sprijinire a candidaturii Estoniei la Preşedinţia-în-Exerciţiu a OSCE pentru anul 2024, precum şi nevoia asigurării predictibilităţii la nivelul poziţiilor de Secretar General, Director ODIHR, Reprezentant pentru Libertatea Presei şi Înalt Comisar pentru Minorităţi Naţionale.

”De asemenea, ministrul român a asigurat conducerea actuală a OSCE de susţinerea României pentru accesul organizaţiei la resursele necesare funcţionării sale în parametri corespunzători”, a mai transmis MAE.

×