Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut cu 2,6%, în timp ce în zona euro avansul a fost de 2,7%, în martie, comparativ cu luna precedentă, România fiind printre statele membre UE cu cea mai mare creştere a acestuia, arată datele publicate joi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere lunară a volumului comerţului cu amănuntul în martie s-a înregistrat în Danemarca (22,5%), Olanda (8,4%), Germania şi Lituania (ambele cu 7,7%), Letonia (6,9%), Slovacia (5,4%), Spania (3,6%), Slovacia (3,4%), Suedia (2,9%), Malta (2,6%) şi România (2,3%), cel mai semnificativ declin fiind în Portugalia (minus 15,4%), Slovacia (minus 14,7%) şi Malta (minus 8,9%).
În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au scăzut cu 2,3% în martie, cele de produse non-alimentare au urcat cu 4,2%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 0,8%.
Volumul comerţului cu amănuntul în Uniunea Europeană a crescut în martie cu 11,6%, comparativ cu perioada similară din 2020, în timp ce în zona euro avansul a fost de 12%.
În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere anuală a volumului comerţului cu amănuntul în martie s-a înregistrat în Slovenia (24%), Danemarca (22,6%) şi Franţa (21,3%), singurele scăderi fiind în Ungaria (minus 2,1%), Portugalia (minus 1,1%) şi Malta (minus 0,1%).
România a raportat o creştere anuală de 8,4% a volumului comerţului cu amănuntul în martie, după un avans de 3,8% luna precedentă.
În Uniunea Europeană, vânzările de combustibili auto au crescut cu 14,1% în martie, cele de produse non-alimentare au urcat cu 23,6%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,2%.