România se modernizează: 100 de tramvaie Astra, fabricate în țară, au început să circule în Capitală

Autor: Meilă Emilia-Alexandra

Publicat: 07-10-2024

Actualizat: 07-10-2024

Article thumbnail

Sursă foto: m24stiri.ro

Tramvaiul cu numărul 100 din cele 100 achiziționate de Primăria Municipiului București de la Astra Vagoane a intrat în circulație luni. Aceste tramvaie noi și moderne circulă în prezent pe liniile 1, 10, 25, 32, 41 și 21, informează Agerpres.

Nicuşor Dan a declarat că achiziţia celor 100 de tramvaie, care circulă pe liniile 1, 10, 25, 32, 41, 21, reprezintă un proiect "foarte important", investiţia fiind finanţată în mare parte din fonduri europene. Edilul a mulţumit companiei pentru faptul că a respectat graficul asumat, în ciuda problemelor, inclusiv întârzierile de finanţare.

"Tramvaiele care au venit deja au peste 8 milioane de kilometri parcurşi în Bucureşti. Bucureştenii le cunosc, sunt silenţioase, fiabile. Sunt ceea ce trebuie să aibă Bucureştiul în 2024", a spus Nicuşor Dan, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la depoul Dudeşti.

El le-a mulţumit bucureştenilor care aleg "tot mai mult" să folosească transportul public, subliniind că în mandatul său au fost aduse în Capitală 100 de autobuze electrice şi 100 de troleibuze, investiţii finanţate prin Fondul de Mediu şi fonduri europene. De asemenea, sunt semnate toate contractele pentru modernizarea a 50 de kilometri de linie de tramvai, a spus edilul general.

"Se lucrează în momentul de faţă pe linia 5, pe Barbu Văcărescu, şi sperăm să terminăm anul acesta. Se lucrează la intrarea în Depoul Titan. Am fi pregătiţi să începem celelalte loturi, însă există o întârziere pe banii europeni. Deci, probabil că lucrările la celelalte loturi vor începe la începutul lunii mai 2025", a spus el.

Edilul general a vorbit şi despre proiectele de prelungire a liniei de tramvai

"Avem în curs studii de fezabilitate pentru traversarea Pieţei Unirii, pentru prelungirea liniei de tramvai până la complexul comercial din Băneasa, de pe Bucureşti-Ploieşti. De asemenea, prelungirea liniei de tramvai până la complexul de pe Bucureşti-Târgovişte. De asemenea, parte din inelul median şi prelungirea Dimitrie Pompeiu până la Barbu Văcărescu", a spus el.

Viceprimarul Stelian Bujduveanu a declarat că achiziţionarea a 100 de tramvaie, 100 de autobuze şi 100 de troleibuze reprezintă "direcţia corectă" în ce priveşte modernizarea transportului public. Totodată, a evidenţiat faptul că tramvaiele sunt fabricate "exclusiv" în România. El a promis că în următorul mandat vor fi demarate noi investiţii şi că CGMB va aloca resursele necesare pentru finalizarea proiectelor de infrastructură şi achiziţia altor mijloace de transport în comun.

"Ne-am asumat acest proiect împreună cu grupurile politice din Consiliul General şi vedeţi ce înseamnă când aceste grupuri funcţionează în interesul bucureştenilor. Avem astăzi un proiect finalizat. În urmă cu doi ani, înainte să fie livrat primul tramvai, majoritatea presei spunea că nu vom reuşi să aducem aceste tramvaie, că nu vor fi livrate la timp şi că nu vor fi scoase în timp util pentru bucureşteni", a spus Bujduveanu.

Preşedintele grupului de firme Astra Arad, Valer Blidar, a declarat că tramvaiele ar fi putut fi livrate cu o lună şi jumătate mai devreme, dar că întârzierile au fost generate de blocarea circulaţiei pe Valea Oltului.

"Nu am făcut acest lucru din cauza transportului, pentru că nu puteam circula decât pe Valea Oltului şi acolo s-a blocat pentru o lună circulaţia. Noi avem două trailere care sunt aproape unice în Europa", a spus el.

Totodată, Blidar a menţionat că tramvaiul a fost expus la Târgul Internaţional de la Berlin, cel mai mare eveniment de profil din lume, unde vehiculul prezentat de Astra a fost "cel mai vizitat".

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri