România se află pe primul loc ca număr de echipe participante și elevi înscriși la prima etapă a Olimpiadei Naționale de Statistică, întrecând țările cu tradiție în acest domeniu. Competiția, organizată de Ministerul Educației în parteneriat cu Institutul Național de Statistică (INS), a reunit mii de participanți din întreaga Uniune Europeană, dar România a reușit să iasă în evidență prin mobilizarea exemplară a elevilor și școlilor.
Clasamentul primelor trei țări după numărul de echipe
România:
1.192 de echipe înscrise (421 la categoria juniori și 771 la categoria seniori).
3.244 de elevi participanți (1.137 juniori și 2.107 seniori).
Spania (țara organizatoare):
1.019 echipe înscrise.
2.629 de elevi participanți.
Slovacia:
650 de echipe înscrise.
1.741 de elevi participanți.
România, lider detașat la toate categoriile
România domină competiția în ambele categorii:
Categoria Juniori (clasele IX-X): 421 echipe și 1.137 elevi participanți, demonstrând o mobilizare impresionantă a elevilor mai tineri.
Categoria Seniori (clasele XI-XII): 771 echipe și 2.107 elevi, confirmând interesul ridicat și implicarea activă a elevilor din anii terminali.
Un exemplu pentru educația statistică
Participarea masivă a României, încă din primul an de la alăturarea la această competiție, reflectă nu doar interesul elevilor pentru statistică, ci și implicarea activă a profesorilor și a sistemului educațional. Cu aproape dublul numărului de elevi față de următoarea țară clasată, România se afirmă ca un lider în promovarea educației și culturii statistice.
„Rezultatele obținute arată implicarea extraordinară a elevilor noștri și confirmă potențialul educațional al României. Suntem mândri de această mobilizare exemplară din partea inspectoratelor școlare și a colaborării excepționale cu Ministerul Educației. Suntem bucuroși că această olimpiadă a intrat în calendarul concursurilor școlare, iar participarea a depășit orice așteptare.
Prima etapă a competiției Olimpiada Națională de Statistică a avut loc pe 17 ianuarie și a constat în trei tipuri de teste grilă, fiecare cu câte 10 întrebări. La primul au fost testate cunoștințele de bază în zona matematicii și noțiuni de statistică, al doilea set a verificat utilizarea surselor de date statistice oficiale, iar al treilea a fost legat de interpretarea rapoartelor statistice.
Nu avem cum că nu punctăm și faptul că, în Anul Mihai Eminescu, la numai 2 zile de la împlinirea a 175 de ani de la nașterea ”românului absolut”, statistica se bucură de atracție în rândul tinerilor. Nu întâmplător am menționat numele lui Mihai Eminescu, el fiind, în anul școlar 1883/1884 și profesor de statistică, la Iași, unde preda și geografia.” a declarat Cristi Șelaru, reprezentant al Institutului Național de Statistică.
Un început promițător
Această performanță remarcabilă deschide drumul pentru etapele viitoare ale olimpiadei, iar România este bine poziționată să își mențină poziția de lider. Succesul elevilor și al profesorilor români la această competiție arată că țara noastră este pregătită să facă față oricăror provocări și să exceleze în domeniul statisticii.
Comentează