La fiecare 3 ore, un pasager turbulent pune în pericol siguranţa unui zbor din Uniunea Europeană, potrivit stirileprotv.ro.
Statistica îngrijorătoare arată că în 2018 numărul incidentelor provocate de pasageri a crescut cu 34%. Aşa că Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei a declanşat o campanie fără precedent, inclusiv în România, prin care anunţă pasagerii că vor fi aspru pedepsiţi atunci când sunt vinovaţi.
Din păcate, cazurile în care pasageri români provoacă incidente în timpul zborurilor nu sunt o excepţie. Chiar şi miercuri, pe Aeroportul Otopeni, o pasageră a făcut scandal din cauza bagajelor şi puţin a lipsit să nu fie chemată paza.
Cot la cot cu românii, foarte mulţi pasageri din Europa au crescut îngrijorător statisticile incidentelor. Potrivit Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei, 1000 de curse pe an au probleme din cauza pasagerilor aflaţi sub influenţa băuturilor alcoolice. 72% din incidente se termină cu agresiuni fizice. O dată pe lună, un avion aterizează din cauza celor care îşi aprind ţigări la bord, deşi acest lucru este interzis.
Carmen Licu, security manager Blue Air: “Uneori, se ajunge la măsuri, la constrângerea pasagerului, respectiv imobilizarea acelui pasager.”
Unele companii aeriene pot avea şi cătuşe speciale, din plastic, pentru a imobiliza pasagerul care face scandal.
Pasagerii scandalagii, pe lista neagră
Pasagerul turbulent va fi direct responsabil de schimbarea programului companiei aeriene. Adică, va plăti pentru toate daunele provocate. În plus, i se va anula biletul, iar la debarcare va fi întâmpinat de către poliţişti, care îl vor sancţiona contravenţional sau chiar penal.
Companiile au dreptul să-i treacă pe lista neagră pe cei care au creat probleme în mod repetat. Aceşti pasageri nu vor mai putea cumpăra bilete sau li se va refuza îmbarcarea.
Pentru ca aceste reguli să ajungă la toţi pasagerii, Agenţia Europeană a declanşat o campanie de informare. În România, campania este susţinută de Tarom, Blue Air şi Wizz Air.
Operatorul naţional informează că au existat pasageri agresivi, dar echipajele de însoţitori au fost pregătiţi să acţioneze.
Wizz Air spune că astfel de călători creează un risc inutil pentru funcţionarea normală a unui zbor prin distragerea echipajului şi poate duce la întârzieri semnificative.