Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Românii, în top 10 al pasagerilor care depun cu întârziere cererile de compensații pentru zboruri anulate sau întârziate

Agerpres
aeroport plecari sosiri

Mai mult de 85% dintre pasagerii europeni nu-și cunosc drepturile când vine vorba despre compensațiile pe care le pot primi de la companiile aeriene în caz de întârziere, anulare sau suprarezervare a zborului. Românii nu sunt nici ei o excepție și, chiar și celor informați, le ia mult timp până se hotărăsc să depună o astfel de cerere care le permite să primească în astfel de situații până la 600 de euro compensații.

Un studiu recent realizat de AirHelp, liderul mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene, a scos la iveală faptul că românii sunt pe locul 8 în topul celor care depun cu întârziere cereri de despăgubire pentru zborurile eligibile conform Directivei Europene pentru Drepturile Pasagerilor EC 261.

Această directivă protejează pasagerii care au avut, din vina companiilor aeriene, întârzieri lungi, anulări de zboruri sau au fost refuzați la îmbarcare pe zborurile ce decolează dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau zboară către un stat membru UE, cu o companie aeriană înregistrată pe teritoriul Uniunii. În medie, pasagerii din Portugalia, Olanda și Austria depun cererile de compensații după 34-35 de zile de la producerea evenimentului neplăcut, în timp ce pasagerii români înaintează o astfel de cerere după 42.3 zile. La polul opus portughezilor, canadienii așteaptă, în medie, 57.1 zile, norvegienii 53.4 zile, iar americanii 53.1 zile.

Pasagerii pot beneficia de compansații financiare cu o valoare cuprinsă între 250 și 600 de euro de persoană, în anumite cazuri de întârzieri sau anulări ale zborurilor, sau când le-a fost refuzată îmbarcarea. Astfel de despăgubiri se pot acorda numai în cazul în care evenimentul s-a produs din vina exclusivă a companiilor aeriene și nu din motive ce nu le pot fi imputate acestora/cazuri de forță majoră cum ar fi, de exemplu, vremea nefavorabilă, urgențe medicale sau atentate teroriste.

“Chiar dacă au la dispoziție 3 ani pentru a depune o cerere de compensații conform Directivei Europene nr. 261, este absolut necesar ca pasagerii să-și ceară drepturile cât mai repede după producerea evenimentului nedorit” a spus Henrik Zillmer, CEO AirHelp. “Acest studiu ne arată că mulți dintre pasagerii care au dreptul la compensații financiare așteaptă mult timp să depună o cerere de despăgubire sau sfârșesc prin a nu o mai face deloc. Noi, la AirHelp, ne dorim să educăm pasagerii să-și cunoască drepturile, astfel încât să știe că sunt îndreptățiți să primească compensații și, astfel, să oblige companiile aeriene să-și îndeplinească obligațiile asumate față de pasageri”, completează Henrik Zillmer.

Pasagerii care au avut probleme cu zborurile pot depune cereri de despăgubire direct la companiile aeriene, dar dacă nu primesc vreun răspuns sau dacă nu li se acordă compensațiile la care au dreptul, pot apela la ajutorul AirHelp prin intermediul site-ului sau al aplicației de mobil. Aplicația de mobil a AirHelp dispune de un scanner pentru boarding Pass pe care pasagerii îl pot folosi pentru a afla imediat dacă sunt eligibili sau nu pentru compensații.

Unde se situează fiecare țară?

Pasageriilor din Uniunea Europeana le ia, de obicei, mai puțin timp să depună cereri de despăgubire, poate și pentru că Directiva E261 este o lege a Uniunii Europene, deci cetățenii sunt mai bine informați despre beneficiile/prevederile ei. Canada, Norvegia și Statele Unite sunt țările din care depun cu cea mai mare întârziere cereri de despăgubire. (vezi mai jos lista cu media pe țări a timpului de depunere a cererilor).

Amânare Țară Timpul mediu în care se depun cereri de compensații (zile)

1 Canada 57.1

2 Norvegia 53.4

3 Statele Unite 52.3

4 Danemarca 49.3

5 Brazilia 48.3

6 Suedia 47.2

7 Franța 44.1

8 România 42.3

9 Irlanda 42.3

10 Elveția 41.9

11 Cehia 41.7

12 Polonia 41.2

13 Marea Britanie 40.7

14 Spania 39.8

15 Finlanda 39.5

16 Italia 37.5

17 Belgia 36.8

18 Germania 36.4

19 Austria 35.3

20 Olanda 35.0

21 Portugalia 34.4

*datele strânse în perioada 1 ianuarie – 3 decembrie 2018.

Pentru mai multe informații vizitați/intrați pe www.airhelp.com/ro

Despre AirHelp

AirHelp este liderul mondial în obținerea de compensații, ajutând pasagerii să înțeleagă care sunt drepturile lor și să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Din 2013, când AirHelp a fost fondată, compania a ajutat peste 7 milioane de pasageri. AirHelp are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi. Compania are peste 550 de angajați la nivel mondial, potrivit unui comunicat remis STIRIPESURSE.RO.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.