Românii şi bulgarii, pe ultimul loc în UE la achiziţiile online, în 2018

Autor: Denisa Miron, Colaborator

Publicat: 29-11-2019

Actualizat: 29-11-2019

Article thumbnail

Sursă foto: laptopuriieftine.org

Doar o cincime dintre români au făcut achiziţii online în 2018, faţă de o medie de 60% înregistrată în Uniunea Europeană (UE), arată datele publicate, vineri, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Campionii achiziţiilor online din UE au fost, anul trecut, locuitorii din Danemarca (84%), Marea Britanie (83%), Olanda (80%), Suedia (78%) şi Germania (77%).

La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat: Croaţia (35%), Cipru (32%), Bulgaria (21%) şi România (20%).

La nivelul UE, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani au făcut achiziţii online în 2018, faţă de 32% în 2008.

Deşi numărul bărbaţilor care fac cumpărături online este uşor mai ridicat decât cel al femeilor, în perioada 2008 - 2018 procentul celor care achiziţionează online a crescut mai mult în rândul femeilor, respectiv de la 30% în 2008, la 59% în 2018. În rândul bărbaţilor, majorarea a fost de la 35% (în 2008) la 61% - în 2018.

În intervalul 2008 - 2018, procentul celor care fac achiziţii online în UE a crescut la toate categoriile de vârstă, dar în special în rândul utilizatorilor de internet cu vârste între 16 şi 24 de ani (de la 40% în 2008, la 72% în 2018) şi a celor între 25 şi 34 de ani (de la 46% în 2008 la 78%, în 2018).

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri