Românii par că au devenit mai chibzuiți atunci când vine vorba de cumpărături, mai ales în perioada Black Friday. Rezultatele unui sondaj realizat de Shopfully, liderul european în soluții Drive to Store, relevă că majoritatea aleg să cumpere produse ce care valorează cu adevărat, iar planificarea unei achiziții a devenit acum mai importantă. Crește interesul pentru cataloagele digitale și pentru comparația ofertelor cu săptămâni înainte de startul reducerilor.
Black Friday va fi despre cumpărături inteligente și decizii asumate
Aproape jumătate dintre români (47%), intenționează să profite de Black Friday pentru a achiziționa articole care de obicei sunt scumpe, în special electronice și electrocasnice. În același timp, mulți se pregătesc și pentru perioada sărbătorilor, profitând de reducerile din noiembrie pentru a cumpăra cadouri de Crăciun.
47% dintre respondenți declară că vor cumpăra articole de care au nevoie, iar 32% vor profita de reduceri pentru a achiziționa produse dorite. În același timp, 22% declară că vor „răsfoi ofertele” doar pentru a găsi reduceri care le fac cu ochiul.
Bugetul de Black Friday, cumpătat: majoritatea cheltuie sub 1000 lei
Peste 60% dintre respondenți spun că vor aloca un buget de cel mult 1.000 de lei pentru cumpărăturile de Black Friday, în timp ce 35% afirmă că nu au stabilit o sumă fixă.
Cele mai căutate categorii rămân electronicele și electrocasnicele (48%), urmate de îmbrăcăminte (43%), articolele de încălțăminte (29%) și mobilier (22%). Cosmeticele și parfumurile atrag 21% dintre respondenți, iar bijuteriile și articolele sportive sunt de interes pentru 12%, respectiv 9% dintre cumpărători.
Cataloagele digitale devin principalul instrument de informare
Peste 40% dintre respondenți folosesc site-urile și aplicațiile de cataloage pentru a descoperi reducerile de Black Friday, aproape la egalitate cu promoțiile pe care le caută pe site-urile magazinelor (43%).
Doar 7% dintre români declară că nu caută oferte înainte de Black Friday, în timp ce 23% spun că regăsesc promoții pe rețelele sociale.
„Trecerea către digital nu mai este doar o tendință, ci o realitate. Consumatorii se documentează în aplicații și compară prețurile mult înainte de ziua reducerilor. Pentru retaileri, asta înseamnă o competiție bazată pe transparență și relevanță,” explică Cătălin Pațachia, Country Manager Shopfully România.
Comportament omnichannel: între online și magazin fizic
Românii își păstrează echilibrul între experiențele de cumpărare: 43% declară că vor cumpăra atât online, cât și în magazinele fizice, în timp ce 29% preferă exclusiv online-ul și tot 29% doar vizita în magazin.
În plus, 32% dintre consumatori spun că încep să compare prețurile cu una-două săptămâni înainte de startul campaniilor, semn că planificarea joacă un rol tot mai important.
În același timp 23% dintre respondenți se arată neinteresați de Black Friday din cauza scăderii puterii de cumpărare, iar 26% vor fi mai atenți la prețuri în contextul inflației, în timp ce 29% par a nu avea încredere în reducerile afișate.
Aceste date confirmă că transparența și comunicarea onestă a retailerilor sunt esențiale pentru menținerea interesului consumatorilor.
„Consumatorii din România sunt tot mai informați și mai exigenți. Pentru ei, Black Friday nu mai înseamnă doar reduceri, ci și încredere în promisiunile brandurilor. Retailerii care oferă claritate, consecvență și experiențe integrate - online și offline - sunt cei care vor câștiga loialitatea clienților,” adaugă Cătălin Pațachia, Country Manager Shopfully România.
Studiul „Black Friday 2025 – Opinia ta contează” a fost realizat de Shopfully,, în octombrie 2025. Obiectivul a fost înțelegerea comportamentului de cumpărare, a canalelor de informare preferate și a atitudinii față de campaniile de reduceri.
Despre Shopfully
Shopfully este liderul european în soluții Drive to Store, ajutând retailerii și brandurile să transforme căutările online în shopping. Activează în 25 de țări și are o echipă de peste 1500 de specialiști. Compania colaborează cu peste 500 de retaileri și branduri, ajungând la peste 400 de milioane de consumatori la nivel global printr-o rețea extinsă de parteneri media, platforme digitale și soluții tehnologice inovatoare, inclusiv propria platformă de marketing hyperlocal bazată pe inteligență artificială.






























Comentează