Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

S-a aflat: CE AU FĂCUT piloții avionului cu 157 de oameni la bord prăbușit în Etiopia

Wikimedia Commons
Boeing RC-135V

Piloţii avionului Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines, prăbuşit luna trecută la scurt timp după decolare, au respectat 'iniţial' procedura de urgenţă stabilită de constructor, dar nu au reuşit să preia din nou controlul aparatului, scrie Wall Street Journal (WSJ) în ediţia de miercuri, potrivit AFP, potrivit agerpres.ro.

Citește și: S-a aflat! Ce se află în declarația de avere a lui Rareș Bogdan

Avionul Ethiopian Airlines s-a prăbuşit pe 10 martie, la câteva minute de la decolarea de la Addis Abeba, provocând decesul tuturor celor 157 de persoane aflate la bord.

Accidentul, cel de-al doilea în care a fost implicat un avion Boeing 737 MAX 8 în interval de cinci luni, a dus la oprirea la sol în toată lumea a întregii flote de avioane de acest tip.

Citește și: Tensiune la Guvern! ‘Viorica Dăncilă nu vrea să pună pe ordinea de zi proiectele fără avizul lui Tudorel Toader’

Un avion 737 MAX 8, aparţinând companiei indoneziene Lion Air, se prăbuşise în mare, în largul Indoneziei, în octombrie, tragedie în care au murit 189 de oameni.

Accidentul din Indonezia a determinat compania Boeing să emită consemne de urmat în cazuri de urgenţă pentru deconectarea sistemului automat de stabilizare în zbor şi reluarea pilotajului manual.

Acest sistem, denumit MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) a fost conceput special pentru 737 MAX pentru a corecta o anomalie aerodinamică legată de greutatea mai mare a motoarelor. El este suspectat că a jucat un rol cheie în cele două tragedii.

Citește și: Avere impresionantă! Cu ce se poate lăuda Florin Călinescu

Confruntaţi cu o luare de viteză anormală şi cu un avion în picaj, piloţii Ethiopian Airlines au urmat procedurile pentru a dezactiva MCAS, fără însă a reuşi să preia controlul avionului, explică WSJ, citând surse informate despre rezultatele preliminare ale anchetei.

Softul a fost însă reactivat, adaugă WSJ, precizând că 'aceste ultime informaţii sunt extrase din exploatarea datelor cutiei negre' care a înregistrat parametrii de zbor.

Citește și: Un nou atac lansat de Augustin Lazăr! A cerut ca Adina Florea să fie cercetată disciplinar

Guvernul etiopian a anunţat luni că raportul preliminar privind cauzele accidentului va fi făcut public în această săptămână.

În cele două accidente, avioanele au urmat traiectorii dezordonate, coborând şi urcând în mod anormal.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.