Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

S-a decis că e ILEGAL: Cum PĂCĂLEȘTE Carrefour milioane de români

clearlyveg.com
carrefour

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a cerut, joi, intrarea în legalitate a spoturilor publicitare difuzate de posturile de televiziune şi de radio în cadrul campaniei de promovare pentru hipermarketul Carrefour, care conţin sintagma ”Dacă găseşti mai ieftin, primeşti de zece ori diferenţa”, deoarece le este dificil clienţilor să identifice condiţiile în care pot primi acea diferenţă.

Decizia de intrare în legalitate a fost adoptată de CNA în baza articolului 93 din Codul audiovizualului, informează Consiliul, scrie news.ro.

Citește și: Atenție mare! Se schimbă legea energiei termice – la ce veți fi obligați

”Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale”, arată articolul 93.

”Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare”, arată articolul 93, alineatul 1.

Citește și: Surpriză! Unde lucrează soția lui Mirel Palada și ce suma încasează lunar

Radu Herjeu a anunţat decizia Consiliului pe pagina sa de Facebook, precizând că s-a autosesizat în privinţa campaniei Carrefour.

”CNA live: pentru că sunt corect, atunci când m-am luptat să oprim publicitatea ALTEX la «plătim de 10 ori diferenţa», m-am autosesizat şi în privinţa campaniei similare de la Carrefour. Astăzi a ajuns, în sfârşit, pe ordinea de zi. Astfel, din aceleaşi motive, şi spoturile Carrefour au fost interzise până la intrarea în legalitate. S-a considerat că nu e informat corect cumpărătorul, dacă nu i se spune în spot că produsul pentru care solicita diferenţă de preţ trebuie să fi fost cumpărat în aceeaşi zi, de la un hipermarket din acelaşi sector/oraş (şi care trebuie să aibă şi suprafaţa mai mare de 2500 de m pătraţi)!!!”, a scris membrul CNA.

Citește și: Decizie istorică: ce a hotărât Curtea de Justiție a UE în cazul unui împrumut în franci elvețieni din România .

Decizia a fost adoptată şi în urma unei reclamaţii de la ANAF, care arată că societatea SC Carrefour România SA a fost sancţionată contravenţional pentru încălcarea prevederilor articolului 4 coroborat cu articolul 5, lit. a din Legea nr. 158/2008, ca urmare a difuzării mesajului publicitar ”Dacă găseşti mai ieftin, primeşti de 10 ori diferenţa”.

”Analizând mesajul publicitar mai sus prezentat, mesaj identificat şi în revistele Carrefour, reprezentând oferte valabile în perioada 09.03-15.03.2017; 23.03-29.03.2017, s-a observat că nu sunt prezentate date şi informaţii de natură să susţină şi să probeze afirmaţiile: «Daca găseşti mai ieftin, primeşti de 10 ori diferenţa»”, mai arată reclamaţia ANAF.

Citește și: EXCLUSIV! Scandal imens într-o renumită companie din România! Angajații se revoltă, oficialii iau atitudine

De asemenea, reclamaţia ANAF arată că prin Procesul Verbal de Constatare şi Sancţionare a Contravenţiilor, conform articolului 11, alineatul 1, litera a, coroborat cu articolul 11, alineatul 3 din Legea nr. 158/2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă, republicată, ”s-a dispus S.C. Carrefour România S.A. ca măsură complementară încetarea utilizării mesajului «Daca găseşti mai ieftin, primeşti de 10 ori diferenţa»”

În aceeaşi şedinţă, CNA a aprobat solicitarea de acordare a licenţei audiovizuale prin satelit a societăţii Pagina Ciudatului SRL din Cluj-Napoca pentru televiziunea naţională NCN din Cluj-Napoca.

Citește și: Atenție, pasageri! Comisia Europeană avertizează Ryanair – ce s-a întâmplat

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.