DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

S-a lămurit misterul exploziilor de la Beirut: Combinația DEZASTRUAOSĂ care a dus la cea mai mare explozie văzută

beirut

Primele elemente ale anchetei privind explozia devastatoare produsă marţi în portul din Beirut pun în discuţie ani de neglijenţă şi lipsă de măsuri în pofida prezenţei într-un depozit de aici a mii de tone dintr-un produs chimic extrem de exploziv, relatează miercuri Reuters, citând surse apropiate anchetei.

Premierul Hassan Diab şi preşedinţia libaneză au indicat marţi că 2.750 de tone de nitrat de amoniu - un compus folosit la fabricarea îngrăşămintelor minerale, dar şi a dispozitivelor explozive - erau depozitate de şase ani în port, fără să fi fost luate măsuri speciale de securitate, scrie agerpres.ro.

Citește și: SURSE Cine l-ar fi ucis pe Emi Pian – Este membru al unui clan care acționează în Colentina

'Este vorba de neglijenţă', a declarat o sursă pentru Reuters, adăugând că îngrijorări suscitate de problema depozitării nitratului de amoniu în port au fost exprimate în mai multe rânduri în faţa diferitelor comisii şi în faţa justiţiei, dar fără 'să se facă nimic' pentru a ordona evacuarea acestor materiale extrem de periculoase.

Interlocutorul agenţiei britanice de presă a spus că un incendiu s-a declanşat în hangarul nr. 9 din port, după care focul s-a extins la hangarul nr. 12, în care era depozitat nitratul de amoniu.

Citește și: Foto - Cum arată ucigașul lui Emi Pian

Peste 100 de persoane şi-au pierdut viaţa în urma deflagraţiei, potrivit unui bilanţ dat publicităţii miercuri, dar acesta riscă să se înrăutăţească întrucât circa 3.000 de persoane au fost rănite, iar cartiere întregi au fost distruse.

Şeful autorităţii vamale libaneze, Badri Daher, a declarat miercuri la postul de televiziune LBCI că serviciile sale au avertizat în şase rânduri justiţia cu privire la riscurile asociate prezenţei nitratului de amoniu în port. 'Am cerut să fie reexportat, dar nu s-a făcut nimic. Lăsăm la latitudinea specialiştilor şi persoanelor autorizate să stabilească de ce', a adăugat el.

Citește și: Update! Pian senior n-a murit, susține ANP

O altă sursă apropiată unui angajat din port a spus că o echipă care a inspectat nitratul de amoniu cu şase luni în urmă avertizase despre riscul ca 'Beirutul să fie în totalitate aruncat în aer' dacă acesta nu va fi mutat în altă parte.

Autoritatea vamală, potrivit documentelor care au putut fi consultate de Reuters, a solicitat în 2016 şi în 2017 justiţiei să ceară 'agenţiei maritime în cauză' să reexporte sau să aprobe vânzarea nitratului de amoniu descărcat şi depozitat în hangarul nr. 12 pentru a asigura securitatea portului.

Citește și: EXCLUSIV Emi Pian putea fi salvat! Cum îl puteau scăpa cei aflați la fața locului

Unul dintre documente se referă la cereri similare datând 2014 şi din 2015.

'O anchetă locală şi internaţională trebuie să fie efectuată asupra accidentului având în vedere amploarea şi circumstanţele în care aceste mărfuri au fost transportate în port', a declarat Ghassan Hasbani, fost viceprim-ministru şi membru al partidului Forţele Libaneze.

Citește și: SURSE Lovitură de teatru! Nu Ciprian al lui Napi l-ar fi ucis pe Emi Pian! Un alt membru al clanului Rinu, suspectat!

Preşedintele Libanului, Michel Aoun, a asigurat miercuri că o anchetă asupra puternicei explozii care a zguduit cu o zi în urmă Beirutul va dezvălui cât de curând circumstanţele celor întâmplate, iar rezultatele vor fi publicate în mod transparent. Într-un discurs televizat la începutul reuniunii de guvern, Michel Aoun a lansat un apel către alte naţiuni să accelereze trimiterea de ajutoare în Liban, confruntat deja cu o criză economică.

Shiparrested.com, o reţea specializată în aspectele juridice ale transportului maritim, a raportat în 2015 că nava-cargo Rhosus, care naviga sub pavilionul Republicii Moldova, a făcut o escală la Beirut în septembrie 2013 din cauza unor probleme tehnice, în timp ce efectua o cursă din Georgia spre Mozambic cu o încărcătură de 2.750 tone de nitrat de amoniu la bord.

Citește și: După uciderea lui Emi Pian, membrii clanului Rinu încep să dispară de pe rețelele de socializare

Navei i-a fost impusă interdicţia să părăsească portul după o inspecţie, iar la scurt timp ea a fost abandonată de către proprietarii săi, ceea ce a provocat o serie de proceduri legale din partea creditorilor lor.

'Din cauza riscurilor legate de menţinerea nitratului de amoniu la bordul navei, autorităţile portuare au decis ca marfa să fie descărcată în depozitele portului', indică Shiparrested.com.

Citește și: Violeta Alexandru a comis-o! Gafă uriașă referitoare la Legea pensiilor

Portalul rusesc RBC, citat de DPA, a relatat miercuri că nava, care plecase din portul georgian Batumi spre Mozambic, aparţinea cetăţeanului rus Igor Greciuşkin, născut în Habarovsk (Extremul Orient rus), în prezent având reşedinţa permanentă în Cipru.

După apariţia unor probleme tehnice la bordul navei, Greciuşkin a abandonat efectiv nava în portul din Beirut, fără să plătească în mod adecvat echipajul, relevă RBC, citând membri ai echipajului care au lucrat pe Rhosus.

Citește și: Gafă monumentală a polițiștilor! Au eliberat o persoană arestată preventiv! Din fericire, oamenii legii și-au reparat greșeala .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.