Saint Laurent şi designeri din tânăra generaţie lansează Săptămâna Modei de la Paris

Autor: Cătălin Lupășteanu

Publicat: 29-09-2025 15:04

Article thumbnail

Sursă foto: twitter

Tinerele branduri Weinsanto şi Julie Kegels, precum şi celebra casă Saint Laurent deschid luni Săptămâna Modei de la Paris, dând startul unei ediţii care se doreşte decisivă, marcată de debuturile multor creatori vestimentari, informează AFP, potrivit Agerpres.

Designerul alsacian Victor Weinsanto va deschide balul prezentărilor de modă din capitala Franţei, urmat imediat după aceea de prima defilare organizată de creatoarea belgiană Julie Kegels în calendarul oficial al acestui eveniment.

Suedeza Ellen Hodakova Larsson, francezul de origine turcă Burc Akyol şi brandul newyorkez Vaquera figurează, de asemenea, în programul primei zile de defilări.

Luni seară, celebra casă Saint Laurent va prezenta noua sa colecţie înaintea unui show susţinut de brandul L'Oreal Paris pe esplanada din faţa Primăriei pariziene, gratuit şi deschis publicului pe bază de înscriere.

Mai multe ambasadoare ale acestui brand, inclusiv actriţele Eva Longoria, Jane Fonda şi Viola Davis, sunt aşteptate la eveniment.

După New York, Londra şi Milano, peste 110 case de modă îşi vor dezvălui în capitala Franţei, până pe 7 octombrie, noile lor colecţii pentru sezonul primăvară-vară 2026 în cadrul a 76 de defilări şi 37 de prezentări.

Acest sezon parizian al modei reflectă o piaţă inedită a directorilor artistici, semn al unei dinamici de reînnoire fără precedent. Sectorul produselor de lux, confruntat cu un context economic mai puţin favorabil, mizează pe aceste schimbări pentru a se reinventa şi a-şi relansa creşterea.

"Putem vorbi despre o ediţie a Fashion Week istorică", a declarat Claire Thomson-Jonville, director editorial al revistei Vogue France.

"Începem un nou capitol, nu doar pentru ceea ce este Fashion Week, ci şi pentru ceea ce va fi moda în următorii zece ani", a adăugat Pierre Groppo, redactor-şef pentru modă şi lifestyle al revistei Vanity Fair France.

Prima colecţie creată de designerul Matthieu Blazy pentru casa Chanel, programată pe 6 octombrie, este momentul cel mai aşteptat. Acest creator franco-belgian, în vârstă de 41 de ani, recrutat de la Bottega Veneta, are misiunea de a scrie o nouă pagină în modă după Karl Lagerfeld şi de a menţine echilibrul delicat care contribuie la caracterul singular al acestei case de modă.

Un alt eveniment major: Jonathan Anderson va prezenta pe 1 octombrie prima sa colecţie feminină pentru Dior, după o colecţie masculină, ce a fost apreciată în luna iunie.

Privirile se vor întoarce şi spre creaţiile semnate de Pierpaolo Piccioli, racolat de la casa Valentino şi ajuns la conducerea casei Balenciaga, succedându-i lui Demna, precum şi spre colecţia realizată de Duran Lantik pentru casa Jean Paul Gaultier, devenit primul ei director artistic permanent după retragerea din activitate a fondatorului acestei case de modă în 2020.

Acestor noutăţi li se vor adăuga prezentările unor branduri care apar frecvent în calendarul evenimentului parizian, precum Louis Vuitton şi Hermes, precum şi revenirea unor mărci care au absentat mult timp, cum sunt Celine şi Thom Browne, ceea ce promite desfăşurare unei ediţii a Fashion Week "fără timpi morţi", potrivit Elvirei von Bardeleben, o jurnalistă specializată în modă, care lucrează pentru cotidianul Le Monde.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri