DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Sandwich-ul care nu îngrașă

sandvis cu ou

Din cauza lipsei de timp, preferam ca in drum spre serviciu sa ne oprim si sa cumparam un sandwich. de la chisc, statie de metrou sau autobuz, ori de la benzinaria la care si alimentam. Preambalate, 2 felii de paine alba umplute cu mezeluri ieftine si branzeturi grase. Otrava curata pentru organism...

Alternativa e simpla! Si nu-ti va lua decat cateva minute. Singurele lucruri de care trebuie sa tii cont sunt urmatoarele:

1. In locul painii albe, foloseste painea integrala. Una din cele mai bune modalitati de a face dintr-un sandwich un fel hranitor de mancare este sa se aleaga un tip de paine care sa contina cat mai multe fibre. Aceste alegeri vor ajuta la instalarea rapida a senzatiei de satietate.

2. In locul mezelurilor foloseste proteine slabe. Carnea poate fi parte a unui sandwich sanatos, atata timp cat nu contine grasimi si multe calorii. Sunt recomandate feliile din carne de pui (fierte), peste, curcan sau chiar conserve de ton sau somon.

3. In locul maionezei sau ketupului foloseste sosuri fara grasimi. Probabilitatea este foarte mare ca un  sandwich cumparat sa contina cel putin o lingurita de  maioneza sau alte sosuri grase. Pentru a evita acest lucru se vor alege sosurile cu un continut scazut de grasimi.

4. Cand vine vorba despre retetele pentru sandwichuri, legumele ocupa, de obicei, un rol secundar. Incarca-l cu fructe si legume. Cu toate acestea, nutritionistii recomanda felii de rosii, dovlecei, castraveti, salata, ridichii sau alte legume combinate in diverse moduri.

5. Nu in ultimul rand, mancati sandwichuri mici. In cele din urma, un sandwich mai mic este mai sanatos, pentru ca ar putea contine mai putine sosuri cu un continut ridicat de calorii. Se vor evita sandwichurile uriase de la promotiile restaurantelor, in favoarea unora de dimensiuni mai rezonabile.

*  *  *

Iata mai jos un exemplu de sandwich care indeplineste toate calitatile cerute de nutritionisti - sanatos, hranitor si care nu dauneaza dietei: Oua in bagheta

Timp de preparare: 10-15 min. Adica exact cat iti bei cafeaua :)

Ingrediente: o bagheta de cereale integrale, 4 ouă (pentru 2 persoane), sare, piper și Parmesan ( optional).

Calorii: 180 per portie

Preparare: Se incalzeste cuptorul la 200 de grade. Puneti intr-o tava o foaie de copt. Apoi, folosind un cutit mic zimtat, taiati patru gauri de aprox. 2 cm diametru, in partea de sus a painii. Aveti grija sa nu taiati si partea de jos a painii. Indepartati bucatile de paine. Puneti cate un ou in fiecare gaura facuta, condimentati cu sare si piper. Daca doriti, presarati peste fiecare ou o lingurita de parmezan. Coaceti  10-15 min pana cand albusul devine tare, iar galbenusul devine cleios. Lasati-l sa se raceasca putin, taiati apoi painea in patru bucati. Il puteti manca imediat sau il puteti lua cu voi la servici.

 

Buna dimineata! Sa aveti pofta!

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.