Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 20,4%, la 40.338 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), transmite DPA, citat de Agerpres.
În 2020, livrările pe cea mai mare piaţă auto europeană au scăzut cu 20%, pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19). Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăţi, inclusiv deficitul global de componente electronice pentru maşini.
În 2021, brandurile Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%, ia cele ale Ford au scăzut cu 35%.
Au raportat creşteri pe piaţa germană producătorii de automobile electrice Polestar şi Tesla, ale căror vânzări au urcat anul trecut cu 153,2% şi, respectiv, 137,9%.
În decembrie, vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 27%, la 227.630 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 27,1%, la 5.556 vehicule.
Brandurile Renault şi Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 13,5% şi, respectiv, 50,5%, în decembrie, iar VW un declin de 35,7%. Livrările Mercedes-Benz au scăzut cu 31,2%, iar cele ale BMW cu 36,9%.
Din cele 2,62 milioane de maşini vândute anul trecut pe piaţa germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% faţă de 2020 şi aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut. Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unităţi.
Şi cererea pentru SUV-uri a crescut, reprezentând mai multe de unul din patru din totalul înmatriculărilor noi în 2021, faţă de unul din cinci în 2020, conform datelor KBA.
Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK) se aşteaptă la redresarea pieţei auto interne în acest an. Luna trecută, VDIK estima că vânzările de autoturisme în Germania vor creşte cu 15% în 2022, la aproximativ trei milioane de unităţi, dacă se va normaliza situaţia din lanţurile de aprovizionare şi criza provocată de deficitul de semiconductori.
Scădere drastică a autoturismelor Dacia pe piața din Germania, care a raportat un declin de 20,4%
Articole Similare

0
Studiu: Doar o treime dintre europeni reuşesc să economisească regulat
0

16
Ministerul Economiei anunță startul înscrierilor la StartUp Nation
16

19
Trei companii vor să supervizeze lucrările pe lotul Chiribiş-Biharia al Autostrăzii Transilvania
19

26
Rompetrol Rafinare dă alarma la Năvodari: Exercițiu de testare a sistemului de avertizare
26

47
Grevă la Bruxelles: Zborurile de plecare din 14 octombrie vor fi anulate
47

1.373
ANAF anunță că intră tare peste vânzătorii de pe OLX și Publi 24: Sunt vizați toți cei care ai profituri mari
1.373

29
18 ani de Wizz Air în Capitală: Compania anunță că a transportat peste 50 de milioane de pasageri spre şi dinspre Bucureşti
29

867
Investițiile străine directe, în picaj: România a pierdut peste 1 miliard de euro într-un singur an
867

4.086
Un gigant european vrea să forțeze intrarea pe piața din România: Planuri pentru o rețea întreagă de magazine
4.086

4.267
Nume de cod `Mioara` - Colaboratorul anchetatorilor EPPO pus pe urmele `regelui ciobanilor` - Dumitru Andreșoi interceptat după ce aflase de ancheta privind terenurile
4.267

52
Gabriela Folcuţ (ARB): România are o capacitate mare de creştere economică, prin credit
52

11.749
SURSE Dorinel Umbrărescu pune o singură condiție Guvernului pentru a salva de la faliment colosul siderurgiei din România
11.749

4.173
Instituțiile statului, 'refugiu pentru pile politice'. Acuzațiile dure ale consilierului guvernatorului BNR
4.173
Comentează