Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 20,4%, la 40.338 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), transmite DPA, citat de Agerpres.
În 2020, livrările pe cea mai mare piaţă auto europeană au scăzut cu 20%, pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19). Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăţi, inclusiv deficitul global de componente electronice pentru maşini.
În 2021, brandurile Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%, ia cele ale Ford au scăzut cu 35%.
Au raportat creşteri pe piaţa germană producătorii de automobile electrice Polestar şi Tesla, ale căror vânzări au urcat anul trecut cu 153,2% şi, respectiv, 137,9%.
În decembrie, vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 27%, la 227.630 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 27,1%, la 5.556 vehicule.
Brandurile Renault şi Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 13,5% şi, respectiv, 50,5%, în decembrie, iar VW un declin de 35,7%. Livrările Mercedes-Benz au scăzut cu 31,2%, iar cele ale BMW cu 36,9%.
Din cele 2,62 milioane de maşini vândute anul trecut pe piaţa germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% faţă de 2020 şi aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut. Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unităţi.
Şi cererea pentru SUV-uri a crescut, reprezentând mai multe de unul din patru din totalul înmatriculărilor noi în 2021, faţă de unul din cinci în 2020, conform datelor KBA.
Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK) se aşteaptă la redresarea pieţei auto interne în acest an. Luna trecută, VDIK estima că vânzările de autoturisme în Germania vor creşte cu 15% în 2022, la aproximativ trei milioane de unităţi, dacă se va normaliza situaţia din lanţurile de aprovizionare şi criza provocată de deficitul de semiconductori.
Scădere drastică a autoturismelor Dacia pe piața din Germania, care a raportat un declin de 20,4%
Articole Similare

14
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
14

43
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
43

231
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
231

396
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
396

58
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
58

1.667
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.667

3.781
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.781

2.828
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.828

1.378
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.378

42
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
42

169
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
169

47
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
47

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45


















Comentează