Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 20,4%, la 40.338 vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA), transmite DPA, citat de Agerpres.
În 2020, livrările pe cea mai mare piaţă auto europeană au scăzut cu 20%, pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19). Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăţi, inclusiv deficitul global de componente electronice pentru maşini.
În 2021, brandurile Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%, ia cele ale Ford au scăzut cu 35%.
Au raportat creşteri pe piaţa germană producătorii de automobile electrice Polestar şi Tesla, ale căror vânzări au urcat anul trecut cu 153,2% şi, respectiv, 137,9%.
În decembrie, vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 27%, la 227.630 unităţi, în timp ce Dacia a raportat un declin de 27,1%, la 5.556 vehicule.
Brandurile Renault şi Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 13,5% şi, respectiv, 50,5%, în decembrie, iar VW un declin de 35,7%. Livrările Mercedes-Benz au scăzut cu 31,2%, iar cele ale BMW cu 36,9%.
Din cele 2,62 milioane de maşini vândute anul trecut pe piaţa germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% faţă de 2020 şi aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut. Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unităţi.
Şi cererea pentru SUV-uri a crescut, reprezentând mai multe de unul din patru din totalul înmatriculărilor noi în 2021, faţă de unul din cinci în 2020, conform datelor KBA.
Asociaţia Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK) se aşteaptă la redresarea pieţei auto interne în acest an. Luna trecută, VDIK estima că vânzările de autoturisme în Germania vor creşte cu 15% în 2022, la aproximativ trei milioane de unităţi, dacă se va normaliza situaţia din lanţurile de aprovizionare şi criza provocată de deficitul de semiconductori.
Scădere drastică a autoturismelor Dacia pe piața din Germania, care a raportat un declin de 20,4%
Articole Similare

29
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
29

2.480
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
2.480

20
BCE vrea să simplifice reglementările pentru băncile mici și să reducă cerințele de capital
20

115
Volodimir Zelenski a bătut palma cu Grecia: 'Aceasta va fi o altă rută pentru aprovizionarea cu gaze naturale'
115

57
Tesla interzice componentele fabricate în China pentru maşinile produse în SUA
57

2.666
Frauda carusel intră într-o nouă etapă de supraveghere europeană: Se cere acces în timp real la datele despre TVA pentru EPPO și OLAF
2.666

48
Berkshire Hathaway își diversifică portofoliul: nouă miză majoră în Alphabet, tăieri suplimentare la Apple
48

133
Australia se bucură după decizia lui Donald Trump: 'Este un lucru bun pentru producătorii australieni de carne de vită'
133

93
Cele mai mari fonduri speculative de pe Wall Street şi-au redus expunerea la acţiunile din grupul 'Magnificent Seven'
93

158
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
158

663
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
663

921
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
921

89
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
89


















Comentează