Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Scandal din cauza unui aditiv din dulciuri - Conflict total între autoritățile franceze și UE

dulciuri

Autoritățile franceze sunt îngrijorate de faptul că aditivul care face ca dulciurile să strălucească - dioxidul de titan, numit și E171, folosit la pastă de dinți, înghețată sau gumă de mestecat, nu este sigur, în timp ce Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară (EFSA) nu este de acord, potrivit mediafax.

Conform Politico, Parisul a impus, începând cu anul viitor, propriile restricții asupra E171, care sunt mai dure decât cele care se aplică în restul uniunii, fapt care a determinat autoritățile de reglementare să reacționeze, susținând că măsura afectează piața unică europeană, făcând imposibilă vânzarea acelorași produse în toate țările.

Problema ar trebui să fie soluționată în această lună, când EFSA va finaliza cel mai recent raport privind dioxidul de titan.

Purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene Anca Paduraru a declarat că, atunci când aceste rezultate vor deveni disponibile, Comisia va "revizui situația și va lua în considerare următoarele etape, împreună cu statele membre, în conformitate cu legislația UE aplicabilă".

Citește și: PNL taie în carne vie: 12 consilieri locali, EXCLUȘI din partid pentru BLAT la europarlamentare

Cazul face parte dintr-o tendință mai largă, Parisul adoptând norme mai restrictive decât restul UE pentru produse care variază de la erbicidele cu glifosat la bisfenol A - un plastic esențial pentru producerea multor bunuri de consum.

De mult timp Franța se dovedește a fi mult mai activă în problemele de mediu decât alte țări ale UE. Opoziția sa puternică la alimentele modificate genetic din ultimii ani s-a transformat într-un efort politic puternic pentru reducerea folosirii substanțelor chimice. Un sondaj Eurobarometru privind încrederea cetățenilor în produsele chimice, lansat în 2017, a arătat că majoritatea cetățenilor UE consideră că acestea sunt în general sigure, dar în Franța doar 26% dintre respondenți consideră că produsele care conțin produse chimice sunt sigure - cel mai scăzut procent din UE.

Această suspiciune față de reglementări și de guverne apare și în alte domenii, Franța fiind cea mai sceptică țară din Europa față de vaccinare, găzduind și mișcarea antiguvernamentală a "jachetelor galbene".

La 17 aprilie, guvernul francez a adoptat un act normativ privind interzicerea produselor chimice de albire, "ca măsură de precauție", începând cu anul viitor.

Comisia a propus clasificarea dioxidului de titan ca fiind cancerigenă, dar numai sub formă de pulbere, dar industria a protestat puternic împotriva propunerii și până acum Bruxellesul nu a reușit să câștige o majoritate în rândul experților naționali în domeniul produselor chimice, care să aprobe această idee.

Mars Chocolat Franța, producătorul M & M, a declarat că va investi 44 de milioane de dolari în fabrica sa franceză, care produce 150 de milioane de bomboane pe zi pentru întreaga Europă, pentru a găsi "alternative optime" pentru eliminarea dioxidului de titan din produsele sale până la sfârșit din acest an.

"Consumatorii pot observa variații ușoare de culoare la unele dintre produsele noastre, fără dioxid de titan", a declarat un purtător de cuvânt al companiei, adăugând că bomboanele vor avea același gust.

Alte companii franceze au încetat deja să utilizeze colorantul alimentar înainte de restricțiile privind utilizarea acestuia. Carambar a declarat în februarie că a eliminat E171 de la guma de mestecat Malabar de la sfârșitul anului 2018, în timp ce Carrefour a eliminat, de asemenea, dioxidul de titan din rafturile sale.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.