O controversă majoră agită lumea politică și administrativă de pe litoral. Mamaia, stațiunea-fanion a Mării Negre, se pregătește de închidere, dacă analizăm un proiect pus în dezbatere de Primăria Constanța. Conform datelor publicate în urmă cu 2 săptămâni, în „Anunțul de intenție de elaborare Plan Urbanistic Zonal - actualizare PUZ Mamaia aprobat prin HCL nr. 121/2013”, configurarea subdiviziunii turistice a municipiului urmează a se schimba radical, la propunerea unui birou de arhitectură din București.
Astfel, stațiunea aflată în plină dezvoltare, care atrage cel mai mare număr de turiști români și străini de pe litoralul românesc, ar urma să fie blocată pentru o lungă perioadă, pentru implementarea „viziunii urbanistice” de tip nou: tramvai pe mijloc, probabil cu bariere pentru traversarea către malul mării, fără hoteluri de lux și alte clădiri moderne, dar și fără locuri de parcare, care vor trebui să facă loc șinelor de rulare a vagoanelor. Mai mult, celebra telegondolă - devenită simbolul stațiunii - urmează a fi demolată, deși costurile operațiunii le-ar putea depăși pe cele ale construcției. O veritabilă călătorie în timp, inspirată parcă de viziunea blocajului bucureștean asupra dezvoltării, propune anularea tuturor autorizațiilor emise pentru proiectele care generează mii de locuri de muncă și milioane de euro în taxe către bugetul local al Constanței.
Conform profit.ro documentul postat pe 22 iulie ar fi avut doar 4 zile termen până la care să se primească observațiile, propunerile și contestațiile celor interesați, aspect cel puțin suspect prin perioada extrem de scurtă avută la dispoziție de locuitorii urbei pentru a se pronunța asupra conținutului. Aceeași sursă arată amplitudinea mare a lucrărilor, ceea ce ar conduce la inevitabila închidere de facto a stațiunii pentru câțiva ani. Greu de înțeles cum vrea actuala administrație a Constanței să își asigure funcționarea, dacă o bună parte din economia orașului - dependent de investițiile și încasările din Mamaia - s-ar prăbuși pentru o lungă perioadă. Nu doar că încasările de la buget ar suferi, dar și cheltuielile sociale ar crește, urmare a șomajului, la fel ca și sumele ce vor trebui plătite ca despăgubiri investitorilor ale căror proiecte vor fi date peste cap.
Comentează