Schimbare istorică pe piața comerțului din România: Ce tip de magazine preferă românii

Autor: Andrei Ștefan

Publicat: 09-08-2024

Actualizat: 09-08-2024

Article thumbnail

Sursă foto: Stutterstock

Universul comerţului modern este format din circa 4.500 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate modernă şi cash & carry.

Până recent, fiecare segment era cunoscut pentru particularită­ţile sale. Acum, toate reţelele din comerţul alimentar con­verg spre acelaşi model: preţuri mici, promoţii şi discounturi.

Aşadar, Auchan îşi transformă hipermarketurile în magazine de tip discount, Carrefour lansează o platformă de reduceri unde adaugă constant produse, iar Mega Image anunţă că „preţurile şi promoţiile sunt două ingrediente cheie pentru businessul nostru“, conform Ziarului Financiar.

Magazinele de tip discount au avut priză la consumatorii din Occident, din state precum Germania, spre exemplu, de mai multă vreme. În România, acest format a început să câştige teren mult mai recent, popularitatea magazinelor cunoscute pentru preţurile mici fiind susţinută mai ales de expansiunea rapidă a Lidl şi Penny, cei doi jucători mari din sector.

În 2023, magazinele de discount au devenit principala destinaţie de cumpărături a românilor, depăşind în premieră hipermarketurile, unităţi de mii de metri pătraţi, cu zeci de mii de articole la raft, arată datele studiului Consumer Panel Services GfK România.

Această schimbare istorică a dus la o reconfigurare şi a pieţei locale de retail.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri