Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Sechestrarea navei care a blocat canalul Suez continuă pe fondul disputei în justiţie

DW
Canalul Suez

Un tribunal din Egipt a respins duminică o contestaţie formulată de proprietarul japonez al navei ''Ever Given'', care în luna martie a blocat timp de şase zile Canalul Suez, împotriva continuării sechestrării navei de către Autoritatea Canalului Suez (SCA), transmite DPA.

La finele lunii martie, nava ''Ever Given", cu o lungime de 400 de metri, a eşuat pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând una din cele mai aglomerate rute de navigaţie ale lumii. Autoritatea Canalului Suez solicită despăgubiri în valoare de 916 milioane de dolari de la proprietarul navei, firma japoneză Shoei Kisen, şi în aşteptarea plăţii sumei a sechestrat nava port-container.

Duminică, un tribunal de apel din oraşul Ismailia a hotărât că nu are compentenţă asupra cazului, respingând o contestaţie formulată de proprietarii japonezi ai navei împotriva sechestrării navei, şi în consecinţă a transferat cazul la tribunalul de primă instanţă, a declarat avocatul SCA, Naser Farag. În replică, unul din avocaţii proprietarilor navei susţine că orice decizie a unui tribunal inferior va putea declanşa contestaţii formulate de ambele părţi, ceea ce înseamnă că disputa juridică se va prelungi.

Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19. Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.

Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.