Desfăşurarea şedinţelor consiliilor locale în sistem hibrid va fi reglementată legal, potrivit unei propuneri legislative pentru modificarea şi completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, adoptată miercuri de plenul Camerei Deputaţilor. S-au înregistrat 183 de voturi "pentru", 68 de voturi "contra" şi 16 abţineri, informează AGERPRES.
Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea art. 122 alin. (1) şi a art. 134 alin. (5) lit. a2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, în scopul asigurării unei funcţionări coerente, eficiente şi predictibile a autorităţilor deliberative. Astfel, se introduce posibilitatea menţionării în documentul de convocare atât a locului desfăşurării şedinţei, cât şi a aplicaţiilor electronice utilizate în cazul şedinţelor desfăşurate în format hibrid (fizic/mijloace electronice). Totodată, se propune ca termenul pentru validarea mandatelor supleanţilor să curgă de la data constatării încetării mandatului de consilier local şi nu de la data încetării mandatului.
Articolul 134 din ordonanţă, referitor la convocarea şedinţelor consiliului local, se completează astfel: documentul de convocare cuprinde obligatoriu următoarele informaţii despre şedinţă - locul desfăşurării, în cazul şedinţelor cu participare fizică; aplicaţiile electronice folosite, în cazul şedinţelor desfăşurate prin mijloace electronice; sau atât locul desfăşurării, cât şi aplicaţiile electronice folosite, în cazul şedinţelor desfăşurate în format mixt.
În caz de vacanţă a mandatelor de consilieri locali, pe durata mandatului consiliului local, mandatele supleanţilor sunt validate în termen de 10 zile de la data constatării încetării mandatului consilierului local, în condiţiile art. 204, de către judecătoria în a cărei rază teritorială se află circumscripţia electorală pentru care au avut loc alegeri. Validarea se face în procedură necontencioasă, prin încheiere pronunţată în camera de consiliu, fără aplicarea procedurii de regularizare a cererii. Validarea mandatelor supleanţilor se realizează cu respectarea prevederilor art. 114 alin. (2) şi art. 121 alin. (1) lit. d), alin. (2) şi (3). Supleanţii au obligaţia transmiterii către secretarul general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale a documentelor doveditoare prevăzute la art. 114 alin. (2) lit. a)-d), cu cel puţin cinci zile înainte de împlinirea termenului de 10 zile, mai prevede proiectul susţinut de grupurile parlamentare din coaliţie şi criticat de parlamentarii din opoziţie.
Proiectul vine să "pecetluiască acele şedinţe hibrid ale consiliului local, în condiţiile în care sunt oameni care fac acest job în paralel cu munca lor principală", a declarat, la finalul votului, deputata USR Cristina Prună.
În acelaşi timp, a adăugat aceasta, "avem mult prea mulţi consilieri locali - peste 41.000 de consilieri locali în România".
"Avem mult prea mulţi consilieri locali, mult prea multe UAT-uri, şi nu s-a lucrat deloc la reforma administrativă teritorială, astfel încât aceste cheltuieli să nu mai apese pe umerii oamenilor care muncesc din greu şi cinstit în această ţară", a subliniat deputata USR.
Camera Deputaţilor este primă Cameră sesizată, Senatul fiind forul decizional în cazul acestui proiect.





























Comentează