Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Şefa DIICOT explică de ce NU poate fi făcut public raportul referitor la incidentele din 10 august 2018

giorgiana hosu

Giorgiana Hosu, procuror-şef interimar al DIICOT, explică într-o declaraţie pentru STIRIPESURSE.RO că raportul MAI referitor la incidentele din Piaţa Victoriei din 10 august 2018 nu poate fi făcut public nici după declasificare, pentru că acesta a fost înregistrat la mijloc de probă în dosarul penal care vizează respectivul eveniment.

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a anunţat declasificarea raportului referitor la incidentele din 10 august 2018 din Piaţa Victoriei. Ca urmare a acestei declasificări, raportul poate fi folosit ca mijloc de probă de DIICOT, în dosarul care vizează incidentele. Marcel Vela a declarat că documentul nu poate fi însă făcut public.

Contactată de STIRIPESURSE.RO, Giorgiana Hosu, procuror-şef interimar al DIICOT, a confirmat că documentul nu poate fi publicat. "Este mijloc de probă în dosarul penal. Emitentul l-a trimis la DIICOT, aşa cum era legal, şi nu îl poate face public, înscrisul fiind înregistrat la dosarul penal", a declarat Hosu.

Potrivit art. 285, alin. (2) din Codul de procedură penală, "procedura din cursul urmăririi penale este nepublică". De asemenea, art. 97, alin. (2) precizează că "Proba se obţine în procesul penal prin următoarele mijloace: e) e) înscrisuri, rapoarte de expertiză sau constatare, procese-verbale, fotografii, mijloace materiale de probă".

Raportul MAI va putea deveni public la momentul trimiterii în judecată a dosarului, faza judecăţii fiind publică.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.